Röviden fogalmazott mind az inflációt, mind az élelmiszerárstopot illetően Gulyás Gergely.

A fogyasztók általában az árstopok határidejének lejárta előtt igyekeztek bespájzolni a hatósági áras termékekből, főként a tartós élelmiszerekből. Ráadásul úgy általában is sokkal több fogyott az árstopos élelmiszerekből, mint az ársapka bevezetése előtt – írja a 24.hu
A lap a NielsenIQ-tól kapott kutatásra hivatkozva azt írja, hogy az általuk vizsgált minden élelmiszer-kategóriában legjelentősebb forgalomnövekedés két bejelentéshez köthető, az első hosszabbításhoz, tavaly áprilisban és a harmadik hosszabbítás előtti időszakhoz, tavaly szeptemberben. Azt is tudni az adatokból, hogy a legtöbb árstopos terméket tavaly áprilisban vásárolták a fogyasztók, akkor az előző évihez képest 80 százalékkal több napraforgóolajat; 83 százalékkal több kristálycukrot és 85 százalékkal több 2,8%-os UHT tejet vettünk, tehát majdnem az előző évi mennyiség dupláját. Igaz, az árstopos tej júliusi forgalma ezt is túlszárnyalta, majdnem 140 százalékos plusszal.
Ehhez képest 2022. február és december között a búzafinomliszt forgalma 14 százalékkal, a kristálycukoré 27 százalékkal, míg a napraforgóolajé 22 százalékkal nőtt 2021 azonos időszakához viszonyítva, a teljes hazai kiskereskedelmi forgalmat vizsgálva. Az pedig azt jelenti, hogy a liszteladás így közel 9 tonnával nőtt, a napraforgóolajból 140 ezer hektoliterrel több fogyott, de kristálycukorból is 18 tonnával több került le a polcokról.
Az adatokból kiderült az is, hogy a friss húsokból kevésbé spájzoltunk. Sőt, azok eladása inkább csökkent. Éves összehasonlításban a csirkemell forgalma például 7 százalékkal csökkent, a sertéscombé 1 százalékkal. A kivételt a csirkefarhát 8 százalékos forgalombővülése jelentette. Azonban itt is megfigyelhető volt az áprilisi kiugrás, amikor kivétel nélkül minden típus forgalma nőtt az előző évihez képest – írja a portál. Érdemes megemlíteni, hogy a tojás november-decemberben egyelőre nem mutat látványos bővülést, így az árstop ellenére is 12 százalékkal elmaradt darabeladásban az előző év azonos hónapjaihoz képest.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
-
Videó: bejutottunk a Telekom irányítási központjába: itt biztosítják, hogy viharban is legyen net
A hét minden napján, a nap 24 órájában felügyelik a Telekom teljes hálózatát és összes szolgáltatását.
-
Winelovers Grand: a borkedvelők paradicsoma (x)
A Winelovers Grand az év első borfesztiválja; Április 1-jén a borok kerülnek a középpontba a Corinthia Budapest impozáns termeiben, és ez nem áprilisi tréfa!
-
Menedzserek a társadalomért - Fókuszban a Jövő! konferencia (x)
MENEDZSERSZÖVETSÉG - HATÉKONY VÁLLALATVEZETÉS a sikeres jövőért!
- Júliustól átalakul a szemétszállítás
- Lőszerszállítás, belső égésű motorok - kulcsfontosságú témák az EU-csúcson
- Nyolc liter vízzel kínozta zárkatársát, majdnem végzetes lett a „móka”
- Ez a legveszélyesebb közlekedésű és legivósabb vármegye is
- Gyalogosok között landolt a belvárosi ámokfutó – videó
- Emberi összeomlás élő adásban - sorjáznak az esetek mostanság
Fenntartható élelmiszergyártás – Ez a jövő befektetése?
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


