7 °C Budapest

Ezek a leggyakoribb problémák a webáruházakkal: a járvány alatt kibuktak a hiányosságok

2020. június 5. 13:42

A fiatalok 96 százaléka vásárolt már az interneten, 37 százalékuk pedig gyakran teszi ezt. A fizetésnél még a leggyakoribb megoldás az utánvét, de a fizikai vagy virtuális bankkártyáját a fiatalok 55 százaléka használta már a netes vásárláskor. A rossz tapasztalatok közé sorolták a csomag késését, de sokukkal előfordult, hogy meg sem kapták a kifizetett termékeket. A koronavírus-járvány pedig egy jelentős lökést adott az online vásárlásoknak.

Szinte valamennyi fiatal vásárolt már az interneten, de sokféleképpen egyenlítették ki a számlát és bőven akadtak rossz tapasztalataik is - derül ki a K&H ifjúsági indexéből, amely még a koronavírus-járvány előtt, 2019 végén vizsgálta a 19-29 éves korosztály online vásárlási szokásait.

5 ezres plafontól a 100 feletti szintig

A bank kutatása szerint a fiatalok 96 százaléka túl van az első online vásárlásán, ez pedig növekedést jelent, hiszen az arányuk 2016-ban még csak 89 százalékos volt. A webáruházakból rendszeresen vásárló fiatalok arány pedig 26 százalékról 37 százalékra emelkedett. Bár egyre többen rendelnek a netről, a termékeket a fiatalok többsége, 63 százaléka jellemzően utánvéttel fizette ki, azaz a futárnak adták oda a pénzt.

A megkérdezettek több mint fele, 55 százaléka azonban fizetett már webáruházban sima vagy virtuális bankkártyával. A kártyás fizetés egyébként főleg a budapestiekre jellemző. A 2016-os helyzethez képest az utánvétes vásárlás szinten maradt, de a bankkártyás vásárlás aránya emelkedett, vagyis a fiatalabbak egyre nyitottabbak erre a megoldásra. PayPallal még mindig kevesen, az érintettek 33 százaléka egyenlítette ki a számlát.

A kutatásból kiderült az is, hogy mekkora volt a legnagyobb összeg, amit eddig költöttek az interneten. A megkérdezettek, azaz, akik már vásároltak online, 18 százaléka 10 ezer forint alatti összeget mondott. Több mint 20 százalékuknál 10-20 ezer forint volt a plafon. A legtöbben 23, illetve 24 százaléka 20-50 ezer és 50-100 ezer forintot említett. 100 ezer feletti összeg a fiatalok 13 százalékánál volt már példa. A férfiak és a nők költései között vannak különbségek: míg a férfiak esetében 80 ezer forint volt az átlagos összeg, addig a nőknél ez jóval kevesebbre rúgott, 42 ezer forint volt átlagosan.

Nem jött, elkésett, más lett

Az online vásárló fiatalok a rossz tapasztalataikról is beszámoltak: a leggyakoribb probléma az volt, hogy késett a kiszállítás, a negatív tapasztalattal rendelkezők több mint fele, 53 százaléka szerint napokat, akár heteket is kellett várni a termékekre. Több mint 40 százalékukkal előfordult, hogy egyszerűen nem kapták meg az előre kifizetett csomagot. 33 százalékuknak pedig ugyan szállítottak, de nem azt, amit valójában megrendeltek.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A fiatalok nagy része már eladóként is megjelent az interneten. A 65 százalékuk már adott már el valamit az internetes hirdetőoldalak egyikén. Igaz, 38 százalékuknál ez nagyon ritkán, összesen 1-2 alkalommal fordul elő. Mindössze 6 százalékuk mondta, hogy gyakran bocsát áruba különböző tárgyakat az interneten.

A kutatásból is látszik, hogy egyre több fiatal nyitott mind az online vásárlás, mind pedig a bankkártyás, virtuális fizetés iránt. Az online vásárlások ráadásul komoly lökést kaptak a koronavírus-járványhoz köthető intézkedések miatt, így még fontosabb, hogy biztonságosan tudjanak fizetni az emberek a virtuális térben

- emelte ki Patonai István, a K&H informatikai vezetője.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem