Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
A Budapesti Békéltető Testülethez (BBT) beérkező kérelmekben a szervezet sokszor találkozik olyan fogyasztói problémákkal, ahol a fogyasztók nincsenek tisztában a megvásárolt tűzifa típusával, minőségével vagy akár annak mennyiségével. Az esetleges felmerülő problémák elkerülése végett azonban nem árt körültekintően tájékozódni a tűzifa árak összehasonlítása és a mennyiségek valamint a csomagolások tekintetében.
A BBT közleményében beszámol egy esetről, melyben a fogyasztó megvásárolt összesen 6,4 m3 tölgy tűzifát és a szállításért is külön fizetett. A fát 4 db úgynevezett Big Bag zsákban kiszállították. Egy zsák a tájékoztató szerint 1,6 m3 ömlesztett fát tartalmazott. A fa kirakodása után kiderült, hogy a leszállított áru kevesebb mennyiségű, mint a kifizetett mennyiség. A fogyasztó szerint a zsákok mérete 90x90x130 cm volt, amibe csak 1,05 m3 mennyiség fért bele. A problémát jelezte a zsákok visszaadásakor a vállalkozás felé, de arra hivatkoztak, hogy a megrendelt fa ömlesztett áru.
A vállalkozás hangsúlyozta, hogy a megrendelt termék Big Bag zsákban árult tűzifa, melyet nagy sikerrel árusítanak 2014 óta a vevők teljes megelégedésére. A zsák tartalma 1,6 ömlesztett köbméter tűzifa 25 cm vagy 33 cm hosszban vágva és hasítva. A zsákok 95x95x150 cm méretűek, melyek mivel nem merev tároló eszközök feltöltésekor kihasasodnak, így henger formájúak lesznek. Feltöltve átmérőjük 120 cm és magasságuk 140 cm. A henger köbtartalmának a kiszámításával ez 1,58 m3.
A fentiek alapján álláspontjuk szerint nem károsították meg a fogyasztót, mert az ömlesztett tűzifa mennyisége nem egyezik pontosan az egyenlő méretű fadarabok mennyiségével - írja a BBT. A fogyasztó a cég internetes reklámját látva telefonon adott le rendelést, amikor is minden esetben tájékoztatják a vevőket a pontos mennyiségekről. Mivel a weboldalukon egyértelműen hirdetik, hogy az általuk készített Big Bag zsákos kiszerelés ömlesztve tartalmazza az 1,6 m3-t, ezért nem érzik, hogy bárkit is félretájékoztattak volna. Végül az eljárásban egyezség született és a vállalkozás méltányosságból a törzsvásárló fogyasztó részére gyújtósnak való fatörmeléket ajánlott fel.
Mire figyeljenek a fogyasztók?
Ehhez hasonló panaszok és fogyasztói jogviták elkerülése érdekében a következő fontos tanácsokat szedte össze a testület:
- A tűzifát térfogatra vagy köbméterben (m3) érdemes vásárolni, mert így könnyebben ellenőrizhető a mennyisége, a fa víztartalma pedig nem befolyásolja a megvett mennyiséget!
- Ha tömegre vásárol tűzifát, akkor figyeljen oda, hogy csak hitelesített mérlegen mért tűzifára vonatkozó, mérlegjegy alapján kiállított számla ellenében fizessen!
- Csak olyan legálisan működő értékesítőtől vásároljon, aki/amely a termékre vonatkozó adatokkal ellátott szállítójegyet és Tűzifavásárlói tájékoztatót is biztosít!
- Győződjön meg az adott tűzifa egységcsomag tényleges faanyagtartalmáról és annak egységárát hasonlítsa össze más kereskedők által kínált hasonló termékek árával.
- Ha nincsen tapasztalata tűzifa vásárlásában, akkor bővebb tájékoztatást kaphat a portal.nebih.gov.hu/eutr honlapon!
- Amennyiben interneten vásárol tűzifát, akkor a weboldalon alaposan olvassa át a kiválasztott termék minőségére, mennyiségére és csomagolására vonatkozó fontosabb információkat! Ne feledje, hogy a megrendeléssel egyidejűleg automatikusan elfogadja a vállalkozás weboldalán feltüntetett Általános Tájékozatóját vagy Általános Szerződési Feltételeit!
- A tűzifa átvétele előtt mindig ellenőrizze a leszállított tűzifa fafaját, mennyiségét (térfogatát), egészségi állapotát, összerakottságát és feldolgozottsága fokát!
- Minden esetben őrizze meg az írásbeli megrendelést, kérjen számlát vagy nyugtát!
- Ha a vásárlást követően úgy érzi, hogy megtévesztették és a vitát nem tudja a vállalkozással közvetlenül rendezni, akkor forduljon a Budapesti Békéltető Testülethez, vegye igénybe az ingyenes, gyors eljárást akár már mobilapplikáción keresztül is!
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








