A válságban jól fogy az alkohol - vélték világszerte sokan, a magyar cégstatisztikákon mégis az látszik, hogy italkereskedelemben lényegesen több céggel szemben indult felszámolási eljárás, mint egy évvel korábban.
A ma működő 11 600 italkereskedelemmel főtevékenységként foglalkozó cégből tavaly 323 céggel szemben indítottak felszámolási eljárást a hitelezők, idén viszont már 450 társaság jutott hasonló sorsra. Az adatok még nem véglegesek, hiszen felszámolásokat és végelszámolásokat a két ünnep között is közzétehet a cégbíróság, de nem valószínű, hogy éppen karácsony és különösen szilveszter környékén menjen tönkre olyan sok italkereskedő, hogy az érdemben befolyásolná a statisztikákat.
"Ez csaknem 40 százalékos növekedés 2008-hoz képest, vagyis az ágazat mutatói gyorsabban romlanak, mint akár az építőiparé" - hívja fel a figyelmet a szektor problémáira Csorbai Hajnalka, az Opten stratégiai igazgatója. Az igazgató nem kívánta kommentálni azt a vélekedést, hogy a válságos időkben több bódító hatású ital fogy, mint a békeévekben. "A mi adatainkkal ez a következtetés nem támasztható alá, de nem is cáfolható" - mondja az igazgató. Szerinte elképzelhető ugyan, hogy több alkohol fogy a szokásosnál, de akkor a fogyasztás a feketén forgalmazott italok vagy egyszerűen az olcsóbb, nem márkás termékek irányába tolódott el, amin eleve kisebb a profit, mint a márkás italokon.
A végelszámolások száma az ágazatban a más tevékenységet folytató cégekhez hasonlóan alakult: idén a tavalyinál 23 százalékkal több, összesen 357 cég bezárásáról döntöttek a tulajdonosok. Az új cégek alapításában ugyanakkor nem tükröződik a válság hatása az ágazatban: tavaly és idén is mintegy 1000 új céget jegyeztek be, miközben ennél 100-150-nel kevesebbet töröltek a nyilvántartásokból.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Országszerte húsz helyszínen lehet futni a Futókörök Napján
- Jelentős akadályt gördített el a Siemens a hatékony e-kamionok elől
- ÉKM: felfüggesztik a kamionstopot a május elseje előtti éjszakára
- Egyre több halálos áldozatot szed a hőstressz
- Komoly lépéseket sürget a Balatonnál Navracsics Tibor
- Nem is akármilyen telefonnal jelentkezik a piacon egy Európában közkedvelt autógyártó