150 millió háztartásnak lesz saját mozija 2011-re!

Pénzcentrum
2008. szeptember 2. 12:48

Továbbra is rohamléptékben fejlődik a HDTV-szolgáltatás világszerte. Egy 2006 végén készített elemzés szerint 106 HDTV-csatorna működik a világon, míg a HD-tartalmakat összesen 48 millió háztartásban képesek fogni, ennek 58 százaléka az USA-ban, 20 százaléka pedig Japánban található. Európa ebben az időszakban még igencsak nagy hátrányban volt a HDTV-szolgáltatások terén, ellenben a mostani előrejelzések már azt mutatják, hogy a mi kontinensünkön is egyre nagyobb az igény a csúcsminőségű televíziózásra; a szakértők azt jósolják, hogy 2010-ig Európában tizenhét ország 17 millió háztartásában lesz lehetőség HDTV-program megjelenítésére, míg 2011-re a HDTV-vel ellátott háztartások száma a világon eléri a 150 milliót.

De valójában mit is takar az a kifejezés, hogy HDTV? A HDTV egy angol betűszó, jelentése: High-Definition Television, amely egy olyan forradalmian új televíziós sugárzási normát jelöl, mely az eddigi (PAL, SECAM, NTSC) szabványoknál jelentősen nagyobb felbontású képet ad. A jóval nagyobb képpontszámnak köszönhetően abszolút valósághű képek és a térhatású, 5.1-es Dolby Digital hang igazi moziélményt varázsol a saját lakásunkba, legyen szó egy izgalmas sportközvetítésről, egy látványos természetfilmről, vagy éppen egy mozgalmas kalandfilmről. A nagyfelbontású tévére jellemző kisebb nézőtávolság és nagyobb látószög együttesen azt eredményezi, hogy a néző az események részesévé válik, a HDTV minden részletet és minden színt a maga valóságában mutat meg. A legtöbb szakértő úgy véli, hogy a HDTV által nyújtott minőségbeli javulás legalább akkora mértékű, mint amekkora a színes televíziózás megjelenése volt a fekete-fehér korszakban. A szolgáltatás igénybevételéhez alapvetően három dologra van szükség: egy HDTV-előfizetésre, egy HD-Ready feliratú televízióra és egy vevőegységre.

Mint Kápolnai András, az Antenna Hungária lakossági üzletág-vezetője elmondta, a HD-minőségű tartalmak iránt már Magyarországon is dinamikusan növekvő igény tapasztalható, különösen az elsődleges szolgáltatási területnek minősülő fővárosban, ahol a lapostévék penetrációja mostanra átlépte a tízszázalékos határküszöböt. Kápolnai szerint 2007-ben összesen 60 ezer HD-készüléket értékesítettek Magyarországon; 2010-re ez a szám 200 ezer körülire nőhet. Mivel az eladott HDTV-vevőkészülékek száma túllépte a kritikus tömeget, ezért az áruk elérhető szintre csökkent. A HD-Ready készülékek 70 ezer forintnál, a full-HD-tévék pedig 200 ezer forintnál kezdődnek Magyarországon. Az optimista várakozásokat az a www.antennadigital.hu oldalon olvasható felmérés is indokolja, hogy míg világszinten átlagosan egy felnőtt ember heti 16,6 órát tölt tévénézéssel, addig Magyarországon ez szám eléri a 30 órát. Ezt a növekvő igényt figyelembe véve júniusban indította el az immár 40 ezer előfizetővel rendelkező és kizárólag digitális terjesztéssel szolgáltató Antenna Digital a nagyfelbontású (HD) szolgáltatását. A 990 forintos havi díjú HD-csomagban három televíziócsatorna, a National Geographic, a Eurosport és az m2 adását sugározzák - utóbbin a pekingi olimpia már HD-minőségben lesz látható. Az Antenna Digital a HDTV-előfizetés mellé a minőségi televíziózás élményén túl olyan kényelmi szolgáltatásokat is biztosít a HDTV-rajongóknak, mint az elektronikus műsorújság, a választható hang és felirat, vagy a 24 órás ügyfélszolgálat. A szakember várakozásai szerint belátható időn belül idehaza is az előfizetők akár 10 százaléka áttérhet a HD-szolgáltatásra.

Sok magyar nem is tud erről az egyszerű trükkről: milliókat bukhatnak, ha nem figyelnek oda

A vállalkozásunk sikere rengeteg dolgon múlhat, nem elég az ötlet, bizony kemény munkát kell fektetni a sikerbe.

Régi klasszikus tér vissza a magyar boltokba: sokak kedvence lesz ismét elérhető a polcokon

Tíz év után ismét megjelenhet Lakatos István Év Gyerekkönyve-díjas meseregénye, a Dobozváros!

Ez lenne a megoldás a magyarok borzasztó egészségi állapotára? Kevesen ismerik ezt a trükköt

A kutatók szerint az egyik ok, amiért az adakozás javíthatja a fizikai egészséget az az, hogy segít csökkenteni a stresszt és a feszültséget.

Így győzheted le a tomboló inflációt: rengeteg magyar keresi szét magát ezzel a módszerrel

Egy vállalat sikeressége mérettől függetlenül több dolgon múlhat, azonban a sikeres marketing igazán erőssé teheti azt, válság esetén is.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. augusztus 12. péntek
Klára
32. hét
Augusztus 12.
A fiatalok világnapja
Augusztus 12.
Az elefántok napja
KONFERENCIA
Tovább
Portfolio Future of Finance 2022
Októberben jön a magyar pénzügyi szakma nagy találkozója.
Energy Investment Forum 2022 - A MEKH szakmai támogatásával
Válság kontra klímacélok? Lesz miről beszélni az Energy Investment Forum-on!
Private Health Forum 2022
A hazai magánegészségügy legkiemelkedőbb konferenciája.
EZT OLVASTAD MÁR?