Továbbra is rohamléptékben fejlődik a HDTV-szolgáltatás világszerte. Egy 2006 végén készített elemzés szerint 106 HDTV-csatorna működik a világon, míg a HD-tartalmakat összesen 48 millió háztartásban képesek fogni, ennek 58 százaléka az USA-ban, 20 százaléka pedig Japánban található. Európa ebben az időszakban még igencsak nagy hátrányban volt a HDTV-szolgáltatások terén, ellenben a mostani előrejelzések már azt mutatják, hogy a mi kontinensünkön is egyre nagyobb az igény a csúcsminőségű televíziózásra; a szakértők azt jósolják, hogy 2010-ig Európában tizenhét ország 17 millió háztartásában lesz lehetőség HDTV-program megjelenítésére, míg 2011-re a HDTV-vel ellátott háztartások száma a világon eléri a 150 milliót.
De valójában mit is takar az a kifejezés, hogy HDTV? A HDTV egy angol betűszó, jelentése: High-Definition Television, amely egy olyan forradalmian új televíziós sugárzási normát jelöl, mely az eddigi (PAL, SECAM, NTSC) szabványoknál jelentősen nagyobb felbontású képet ad. A jóval nagyobb képpontszámnak köszönhetően abszolút valósághű képek és a térhatású, 5.1-es Dolby Digital hang igazi moziélményt varázsol a saját lakásunkba, legyen szó egy izgalmas sportközvetítésről, egy látványos természetfilmről, vagy éppen egy mozgalmas kalandfilmről. A nagyfelbontású tévére jellemző kisebb nézőtávolság és nagyobb látószög együttesen azt eredményezi, hogy a néző az események részesévé válik, a HDTV minden részletet és minden színt a maga valóságában mutat meg. A legtöbb szakértő úgy véli, hogy a HDTV által nyújtott minőségbeli javulás legalább akkora mértékű, mint amekkora a színes televíziózás megjelenése volt a fekete-fehér korszakban. A szolgáltatás igénybevételéhez alapvetően három dologra van szükség: egy HDTV-előfizetésre, egy HD-Ready feliratú televízióra és egy vevőegységre.
Mint Kápolnai András, az Antenna Hungária lakossági üzletág-vezetője elmondta, a HD-minőségű tartalmak iránt már Magyarországon is dinamikusan növekvő igény tapasztalható, különösen az elsődleges szolgáltatási területnek minősülő fővárosban, ahol a lapostévék penetrációja mostanra átlépte a tízszázalékos határküszöböt. Kápolnai szerint 2007-ben összesen 60 ezer HD-készüléket értékesítettek Magyarországon; 2010-re ez a szám 200 ezer körülire nőhet. Mivel az eladott HDTV-vevőkészülékek száma túllépte a kritikus tömeget, ezért az áruk elérhető szintre csökkent. A HD-Ready készülékek 70 ezer forintnál, a full-HD-tévék pedig 200 ezer forintnál kezdődnek Magyarországon. Az optimista várakozásokat az a www.antennadigital.hu oldalon olvasható felmérés is indokolja, hogy míg világszinten átlagosan egy felnőtt ember heti 16,6 órát tölt tévénézéssel, addig Magyarországon ez szám eléri a 30 órát. Ezt a növekvő igényt figyelembe véve júniusban indította el az immár 40 ezer előfizetővel rendelkező és kizárólag digitális terjesztéssel szolgáltató Antenna Digital a nagyfelbontású (HD) szolgáltatását. A 990 forintos havi díjú HD-csomagban három televíziócsatorna, a National Geographic, a Eurosport és az m2 adását sugározzák - utóbbin a pekingi olimpia már HD-minőségben lesz látható. Az Antenna Digital a HDTV-előfizetés mellé a minőségi televíziózás élményén túl olyan kényelmi szolgáltatásokat is biztosít a HDTV-rajongóknak, mint az elektronikus műsorújság, a választható hang és felirat, vagy a 24 órás ügyfélszolgálat. A szakember várakozásai szerint belátható időn belül idehaza is az előfizetők akár 10 százaléka áttérhet a HD-szolgáltatásra.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Rafah ellen készül Izrael
- Az uniós értékek magyarországi helyzetéről fogadott el állásfoglalást az EP
- Fontos intézkedést vont vissza az NMHH szinte mindenhol
- Két hét alatt 12,5 kilósra nőtt a szegedi „csöppség” – videó
- Sikeres éve volt a MBH Jelzálogbanknak
- Fegyelmi eljárás indult a Ferencváros bajnoki címét ünneplő szurkolók miatt