A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) határozatában megállapította, hogy a Reckitt Benckiser Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított. A vállalkozás az Air Wick Odor Stop légfrissítői a "20 százalék ajándék" felirattal kerültek kiskereskedelmi forgalomba, holott a fogyasztói árakra a Reckitt Benckiser nem lehetett hatással. A jogsértés miatt a vállalkozásnak egymillió forint bírságot kell fizetnie.
A Reckitt Benckiser Kft. 2006. augusztusában vezette be a piacra az Air Wick Odor Stop nevű légfrissítő termékcsaládot. A termék piaci megismertetése érdekében a társaság akciót indított. Az új légfrissítők zárókupakjára így felkerült a "20 százalék ajándék!" felirat. Mivel a Reckitt Benckiser Kft. az akciós termékeket az illatszer kis- és nagykereskedőknek értékesítette, a végfogyasztókkal csak áttételesen volt kapcsolatban. Piaci helyzetéből adódóan tehát nem ígérhette, hogy terméke fogyasztói ára megtakarítással jár.
A GVH álláspontja szerint megtévesztőnek minősül az a végfogyasztóknak szóló reklám, amelynek ígérete csak a vállalkozások belső üzleti körében valósul meg, a vevők felé viszont nem. A vásárlók ráadásul nem is tudták, hogy a kereskedelemben széles körben elterjedt kiárusítással kapcsolatos reklámozással vagy egy termék piacai bevezetését támogató reklámmal állnak szemben. Ez azért lényeges, mert a jó minőségű, időlegesen olcsó termékek iránt nő a fogyasztók érdeklődése. A vevők ilyenkor a hasonló, helyettesítésre alkalmas termékek helyett általában a megtakarítást eredményező akciós terméket választják. A GVH határozatában megjegyezte: a kiskereskedők sem jelenhettek volna meg akciós árral a fogyasztók felé. Egyrészt mert új termékről lévén szó, korábban nem létezett kipróbált ár, amiből kedvezményt adhattak volna, másrészt nem is saját bevezető áraikat reklámozták volna. A jogsértés miatt a Reckitt Benckiser Kft. egymillió forintos bírság megfizetésére köteles.
A bírság összegének maghatározásakor a GVH enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy az akciónak jótékony hatása volt a fogyasztói árra, illetve hogy az eljárás alá vont vállalkozás önként felhagyott a jogsértő magatartással. Súlyosbító körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a Reckitt Benckiser Kft.-vel szemben már több ízben indult eljárás a fogyasztók megtévesztése miatt.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Fegyelmi eljárás indult a Ferencváros bajnoki címét ünneplő szurkolók miatt
- Az Egyesült Államok lépett a TikTokkal szemben, ketyeg az óra a kínai vállalatnak
- A magyar jogállamiságot bíráló újabb határozatot fogadott el az EP - a nap hírei
- Újabb vasúti fejlesztések indulnak
- Nemzetközi pártcsaládot talált a Jobbik és ezután beszólt a Fidesznek
- Ferenc pápával találkozik Sulyok Tamás