A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) határozatában megállapította, hogy a Reckitt Benckiser Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított. A vállalkozás az Air Wick Odor Stop légfrissítői a "20 százalék ajándék" felirattal kerültek kiskereskedelmi forgalomba, holott a fogyasztói árakra a Reckitt Benckiser nem lehetett hatással. A jogsértés miatt a vállalkozásnak egymillió forint bírságot kell fizetnie.
A Reckitt Benckiser Kft. 2006. augusztusában vezette be a piacra az Air Wick Odor Stop nevű légfrissítő termékcsaládot. A termék piaci megismertetése érdekében a társaság akciót indított. Az új légfrissítők zárókupakjára így felkerült a "20 százalék ajándék!" felirat. Mivel a Reckitt Benckiser Kft. az akciós termékeket az illatszer kis- és nagykereskedőknek értékesítette, a végfogyasztókkal csak áttételesen volt kapcsolatban. Piaci helyzetéből adódóan tehát nem ígérhette, hogy terméke fogyasztói ára megtakarítással jár.
A GVH álláspontja szerint megtévesztőnek minősül az a végfogyasztóknak szóló reklám, amelynek ígérete csak a vállalkozások belső üzleti körében valósul meg, a vevők felé viszont nem. A vásárlók ráadásul nem is tudták, hogy a kereskedelemben széles körben elterjedt kiárusítással kapcsolatos reklámozással vagy egy termék piacai bevezetését támogató reklámmal állnak szemben. Ez azért lényeges, mert a jó minőségű, időlegesen olcsó termékek iránt nő a fogyasztók érdeklődése. A vevők ilyenkor a hasonló, helyettesítésre alkalmas termékek helyett általában a megtakarítást eredményező akciós terméket választják. A GVH határozatában megjegyezte: a kiskereskedők sem jelenhettek volna meg akciós árral a fogyasztók felé. Egyrészt mert új termékről lévén szó, korábban nem létezett kipróbált ár, amiből kedvezményt adhattak volna, másrészt nem is saját bevezető áraikat reklámozták volna. A jogsértés miatt a Reckitt Benckiser Kft. egymillió forintos bírság megfizetésére köteles.
A bírság összegének maghatározásakor a GVH enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy az akciónak jótékony hatása volt a fogyasztói árra, illetve hogy az eljárás alá vont vállalkozás önként felhagyott a jogsértő magatartással. Súlyosbító körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a Reckitt Benckiser Kft.-vel szemben már több ízben indult eljárás a fogyasztók megtévesztése miatt.
Az uniós tagállamok közül a második legnagyobb mértékben nőtt az internetet vásárlásra is használók aránya Magyarországon az elmúlt öt évben.
Hova kerül a magyarok elektronikus hulladéka, milyen szemléletváltásra lenne szükség, és legfőképpen hogyan készül kincs a szemétből- erről kérdeztük a RoboKalandot.
Az otthoni kávézásnak is egyre inkább szeretjük megadni a módját, akár egy drágább kávégépről van szó, akár kávékülönlegességről.
A pandémia alatt megugrott a szobanövények, és kertészeti eszközök iránti kereslet, 2020-ban a szobanövények tekintetében 8%-os emelkedést észleltek a piaci szereplők.
-
Szakképzett és megbízható mester csak néhány kattintásnyira Öntől! (x)
Otthonfelújítást tervez? Felejtse el a stresszt! Küldjön keresletet és válasszon a több mint 5.000 különböző építőipari vállalkozó közül.
- Hétvégi műsorok az InfoRádióban – Arénák
- Mégsem kizárólag magyar rendszámú autók tankolhatnak árcsökkentett üzemanyagot - a nap hírei
- "Guten Tag" - mondta 5 kiló heroinnal a hóna alatt
- Pusztító vihar - Kárenyhítési alapot hoznak létre Kaposváron
- Orbán Viktor és Boris Johnson pénteki tárgyalása: ebben állapodtak meg
- Egy nappal a BL-döntő előtt: mindkét oldal magabiztos
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


