2020. december 5. szombat Vilma

Nem semmi: ennyi pénzt keresnek a magyar influenszerek a TikTokon


Kíváncsi vagy, mennyit keres egy ismert magyar influenszer a TikTokon? Cikkünkből kiderül, hány forint haszon lehet Schobert Lara, Hollósi Jázmin vagy Szender Milán egy-egy TikTok-videóján. Akár 100 ezer forintot is megkereshetnek a legmenőbb magyar TikTokerek.

A TikTok nem csak a világban, hanem hazánkban is egyre népszerűbb: a Z-generáció körében az egyik legkedveltebb közösségi média alkalmazás, de az idősebb generációk tagjai is egyre szélesebb körben ismerik, használják. De nem csak amiatt érdekes a TikTok, mert a kamaszok rá vannak kattanva a rövid vicces, siralmas, cuki, stb. videókra, hanem mert az egyik leggyorsabban fejlődő alkalmazás jelenleg a világon, és itt is megjelentek az influenszerek, és nyomukban a mezei tartalomgyártók is. Akik nem csak a nézettségért pakolgatják fel a pár másodperces videókat. Hanem pénzért. Nade mennyi pénzért?

Fontos!
Maga a TikTok nem fizet önmagában a feltöltött videók után, ahogy pl. a YouTube. Ezen a felületen az egyik kereseti lehetőség a product placement, vagyis a termékelhelyezés, a cikkünkben feltüntetett összegek is e módszeren és a piaci viszonyok alapján végzett számításon alapulnak.

A TikToknak idén májusi adatok szerint 800 millió aktív felhasználója van világszerte, így a közösségi média platformok közötti népszerűségi rangsorban nem egészen négy év alatt (2016-ban indult Kínában) a 9. helyre kúszott fel megelőzve a Pinterestet, LinkedIn-t, Snapchatet, de még a Twittert is. Felhasználóinak 41%-a 16 és 24 év közötti kamasz vagy fiatal felnőtt. Nuheadz idei TikTok kutatása szerint Magyarországon elsősorban a 11 és 18 év közöttiek körében népszerű a TikTok (76%), a 18-24 évesek is jelentős számban használják (20%), a 25 év felettiek felhasználók száma egyelőre nem számottevő (4%).

A Google Trends statisztikái szerint viszont Magyarországon is rengetegen kíváncsiak rá, mennyit kereshetnek 1-1 TikTok videóval. Azonban ez, ahogy pl. a YouTubeon is, attól is függ, hogy mekkora a rajongói tábora a csatornának, mennyire aktív a tartalomgyártó, mennyien nézik, kedvelik a videóit. Egyáltalán hány videója van eddig és milyenek a statisztikái. Ez alapján egy kalkulátor is megmondja, hogy mennyit érhet az adott felhasználó 1-1 videója. Természetesen ezek csak becsült adatok, hiszen teljesen véletlenszerű, hogy mi robban be következő hónapban: egy rohanó dagadt macska lassított felvételben vagy egy földre ejtett fagyi.

Mennyit keresnek az ismert magyar TikTokerek?

Megnéztük néhány ismert magyar TikTok-sztár statisztikáit, és azt láttuk, hogy nem feltétlenül az keresi a legtöbbet, akinek a legtöbb követője van. A begyűjtött lájkok és a videók száma sokkal többet számít a kalkulátor által számított összegek alapján (a számítás mindig egy -tól -ig összeget határoz meg).

Látható, hogy a legtöbb feltöltött videóval és legtöbb lájkkal Schobert Lara rendelkezik, viszont Hollósi Jázminnak van a legtöbb követője, több mint 699 ezer. Jázmin azonban videóival a számítás szerint 42-106 ezer forintot tudna megkeresni, míg Lara 65-164 ezret is kereshet egy videóval. Jázminnál Szender Milán videói is többet érnek, 45-113 ezret, pedig videók számában csak a harmadik helyen áll a rangsorban.

Ez alapján, aki már nagyjából 1500 videót feltöltött már, begyűjtött több mint 20 millió lájkot, és több mint 300 ezren követik, az már 100 ezer forintot is kereshet egyetlen videón. Természetesen ez nem úgy történik, hogy posztolja a videót, és azonnal megjelenik a számláján a fizetség, hanem majd jóváírásra kerül az alapján, mennyire taksálja a TikTok a videót.

Az is látható az adatokból, hogy egy 100 ezres követőtáborral, túl a 150. videón már 1-1 feltöltött tartalom 10-20 ezer forintot is hozhat a konyhára. Természetesen ehhez nem elég mindig csak feltölteni egy random videót - az influenszerség ugyanolyan komoly munka, mint más vállalkozás, csak itt a termék, márka maga az ember. Stratégia, üzleti terv, ötletek nélkül a TikTokon se viheti sokra senki.

Mivel keresik valójában a magyar TikTok-influenszerek a pénzt?

A TikTok-videósoknak alapvetően három fajta bevétele lehet itthon a NuHeadz Talent Management szakértője szerint: az egyik az említett product placement (vagy termékelhelyezés) - fizetett tartalom. Ezeket, hasonlóan a hagyományos influencer hirdetésekhez, hosszas egyeztetés, szerződéskötés előzi meg. Itt a szakértők szerint azok vannak előnyben, akiket valamilyen ügynökség képvisel, mert rajtunk keresztül sokkal biztonságosabb egy hirdetés elhelyezése valamelyik TiKTok videósnál.

Arra is van lehetőség, és láthatunk is példát, hogy a TikToker a saját termékeit hirdeti, adja el. Illetve a harmadik bevételi forrás az lehet, hogy az influenszerek egyre gyakoribb szereplői rendezvényeknek, közönségtalálkozóknak. Ezekért a megjelenésekért is kérhetnek pénzt.  

Tehát nyilvánvalóan a TikTok sem egy aranytojást tojó tyúk, ahová csak töltögetik fel a videóikat az emberek, és rengeteg pénz hullik az ölükbe - a TikTok-bevételekért ugyanúgy meg kell dolgozni, mintha máshogy keresnék a pénzt, csak kívülről tűnhet gyerekjátéknak.

Címlapkép: Getty Images

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Fontos! 2020. december 31-ig minden hazai banknál igényelhetőek az akciós fogyasztási hitelek, melyek kamata egységesen 5,9%. A kedvezményes személyi kölcsön kamata viszont a legtöbb banknál 2021-től megváltozik, és így magasabb lehet a törlesztőrészlet is, ezért nagyon fontos, hogy már most a számunkra legmegfelelőbb konstrukciót válasszuk! Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor 2021-től így kalkulálhatsz: a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 39 550 forintos törlesztővel a Sberbank nyújtja (THM 7,11%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 39 604 forintos törlesztőt (THM 7,17%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
×

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS

  Ajánlatunk