13 °C Budapest

Eljött az ideje, hogy a Tesco beszüntesse a gyerekmunkát

2009. február 24. 11:00

A Tesco is kampányol a "zöld divat" mellett. Az áruházláncnak fontosak a környezetbarát módon és anyagokból előállított ruházati termékek, és a gyermekmunka ellen is küzd.

A Londoni Divathéten bejelentett kampányban a Tesco mellett a Marks & Spencer és a Sainbury's is részt vesz. A cél, hogy 300 piaci szereplő -ruházati gyártók, tervezők, értékesítők- fogjon össze azért, hogy a különböző divatcikkek is részesei lehessenek a fenntartható fejlődés láncolatának, azaz, hogy minél tovább hordjuk az egyes ruhadarabokat, ezzel is megkímélve a környezetet. Ugyanakkor az áruházak azt is vállalják, hogy segítenek a termékek újrahasznosításában.

A Tesco például nem vásárol pamutot olyan országokból, ahol gyermekmunkával készítik az alapanyagot, sőt, feltűnteti mosóporain azok károsanyag- kibocsátását is. Ráadásul -a Marks & Spencerrel együtt- arra ösztönzi majd a vásárlókat, hogy 30 fokon mossák a ruhákat.

A brit környezetvédelmi miniszter szerint a kereskedőknek kiemelkedően fontos szerepük van abban, hogy biztosítsák a fenntartható fejlődést a divat területén is. "Ha ruhát vásárolunk egy boltban, biztosnak kell lennünk, hogy az nem károsítja a környezetet, és nem készült gyermekmunkával. Ugyanakkor azt is tudnunk kell, hogyan hasznosíthatjuk újra, ha már nem lesz rá szükségünk"- tette hozzá.

Nagy-Britanniában a textilipar évente 3,1 millió tonna szén-dioxidot bocsát ki, és 70 millió tonna vizet használ fel.

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm