Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Szabad utat engedett tegnap az Egyesült Államok legfelső bírósága a dohánygyárak elleni újabb perhullámnak, mely döntés beláthatatlan következményekkel járhat. Az új hadjáratban már nem az egészségügyi kockázatok állnak a célkeresztben, hanem a kiugró népszerűségnek örvendő light cigaretták szándékosan félrevezető hirdetései.
Amerikában 1969 óta kötelező a cigaretták csomagolásán felhívni a figyelmet az egészségügyi kockázatokra, 1992-ben pedig a legfelső bíróság úgy döntött, hogy nem lehet már olyan pert indítani, mely arra alapoz, hogy a fogyasztót nem tájékoztatták ezen kockázatokról. Egy teljes korszak zárult le ezzel, miután a dohánygyárak megfizették a 206 milliárd dollárt 46 államban.
Az USA-ban 45 millióan dohányoznak és csaknem 85%-uk alacsonyabb kátrány és nikotin tartalmú, light cigarettát vásárol. A fogyasztók a '70-es években tértek át tömegesen a biztonságosabbnak hitt cigire, melyről azóta bebizonyosodott, hogy nem laboratóriumi körülmények között nagyságrendileg ugyanakkora mennyiségű káros anyagot juttat a szervezetbe, mint a hagyományos cigaretták.
A Federal Trade Commission álláspontja szerint a dohánygyártók már legalább 30 éve tudják, hogy a light termékek egyáltalán nem biztonságosabbak a hagyományos cigarettáknál, így gyakorlatilag évtizedek óta tudatosan félrevezetik az embereket. Hétfőn ennek az álláspontnak helyt adott a legfelsőbb bíróság, így félrevezető hirdetés miatt perelhetővé váltak a gyártók.
A Los Angeles Times megkérdezte a Georgetown University jogtudományi professzorát, hogy mire lehet számítani a jelenlegi helyzetben, a szakértő azonban egyáltalán nem biztos abban, hogy hatalmas kártérítési összegeket ítélnek majd meg a bíróságok, az összegeket ugyanis ezúttal nem az egészségügyi hatásokhoz, hanem a cigaretta árához kötik majd.
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.


