7 °C Budapest

Ezt megszívták! Átverés a light cigi?

Pénzcentrum
2008. december 16. 12:00

Szabad utat engedett tegnap az Egyesült Államok legfelső bírósága a dohánygyárak elleni újabb perhullámnak, mely döntés beláthatatlan következményekkel járhat. Az új hadjáratban már nem az egészségügyi kockázatok állnak a célkeresztben, hanem a kiugró népszerűségnek örvendő light cigaretták szándékosan félrevezető hirdetései.

Amerikában 1969 óta kötelező a cigaretták csomagolásán felhívni a figyelmet az egészségügyi kockázatokra, 1992-ben pedig a legfelső bíróság úgy döntött, hogy nem lehet már olyan pert indítani, mely arra alapoz, hogy a fogyasztót nem tájékoztatták ezen kockázatokról. Egy teljes korszak zárult le ezzel, miután a dohánygyárak megfizették a 206 milliárd dollárt 46 államban.

Az USA-ban 45 millióan dohányoznak és csaknem 85%-uk alacsonyabb kátrány és nikotin tartalmú, light cigarettát vásárol. A fogyasztók a '70-es években tértek át tömegesen a biztonságosabbnak hitt cigire, melyről azóta bebizonyosodott, hogy nem laboratóriumi körülmények között nagyságrendileg ugyanakkora mennyiségű káros anyagot juttat a szervezetbe, mint a hagyományos cigaretták.

A Federal Trade Commission álláspontja szerint a dohánygyártók már legalább 30 éve tudják, hogy a light termékek egyáltalán nem biztonságosabbak a hagyományos cigarettáknál, így gyakorlatilag évtizedek óta tudatosan félrevezetik az embereket. Hétfőn ennek az álláspontnak helyt adott a legfelsőbb bíróság, így félrevezető hirdetés miatt perelhetővé váltak a gyártók.

A Los Angeles Times megkérdezte a Georgetown University jogtudományi professzorát, hogy mire lehet számítani a jelenlegi helyzetben, a szakértő azonban egyáltalán nem biztos abban, hogy hatalmas kártérítési összegeket ítélnek majd meg a bíróságok, az összegeket ugyanis ezúttal nem az egészségügyi hatásokhoz, hanem a cigaretta árához kötik majd.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm