Szabad utat engedett tegnap az Egyesült Államok legfelső bírósága a dohánygyárak elleni újabb perhullámnak, mely döntés beláthatatlan következményekkel járhat. Az új hadjáratban már nem az egészségügyi kockázatok állnak a célkeresztben, hanem a kiugró népszerűségnek örvendő light cigaretták szándékosan félrevezető hirdetései.
Amerikában 1969 óta kötelező a cigaretták csomagolásán felhívni a figyelmet az egészségügyi kockázatokra, 1992-ben pedig a legfelső bíróság úgy döntött, hogy nem lehet már olyan pert indítani, mely arra alapoz, hogy a fogyasztót nem tájékoztatták ezen kockázatokról. Egy teljes korszak zárult le ezzel, miután a dohánygyárak megfizették a 206 milliárd dollárt 46 államban.
Az USA-ban 45 millióan dohányoznak és csaknem 85%-uk alacsonyabb kátrány és nikotin tartalmú, light cigarettát vásárol. A fogyasztók a '70-es években tértek át tömegesen a biztonságosabbnak hitt cigire, melyről azóta bebizonyosodott, hogy nem laboratóriumi körülmények között nagyságrendileg ugyanakkora mennyiségű káros anyagot juttat a szervezetbe, mint a hagyományos cigaretták.
A Federal Trade Commission álláspontja szerint a dohánygyártók már legalább 30 éve tudják, hogy a light termékek egyáltalán nem biztonságosabbak a hagyományos cigarettáknál, így gyakorlatilag évtizedek óta tudatosan félrevezetik az embereket. Hétfőn ennek az álláspontnak helyt adott a legfelsőbb bíróság, így félrevezető hirdetés miatt perelhetővé váltak a gyártók.
A Los Angeles Times megkérdezte a Georgetown University jogtudományi professzorát, hogy mire lehet számítani a jelenlegi helyzetben, a szakértő azonban egyáltalán nem biztos abban, hogy hatalmas kártérítési összegeket ítélnek majd meg a bíróságok, az összegeket ugyanis ezúttal nem az egészségügyi hatásokhoz, hanem a cigaretta árához kötik majd.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml
- Bejött a Netflix stratégiája, brutális nyereséget könyvelhettek el
- Nem kizárt egy új üzemanyagárstop – a nap hírei
- Németországi kémügy: bekérették az orosz nagykövetet, de nem késett a válasz
- A dél-koreai kormány kénytelen volt engedni a tiltakozó orvosoknak