A nehezedő gazdasági és pénzügyi körülmények mindenkit érintenek, nem csupán a híradásokban egyre gyakrabban szereplő külföldi, multinacionális cégeket, hanem az egészen kis cégeket is közvetlen, vagy különböző áttételes hatásokon keresztül. Akik azonban megfelelően felkészülnek, választ adhatnak a válság keltett kihívásra.
Nincs ez másként az Amerikai Egyesült Államokban sem, ahol a kereskedelmi kamara siet a kisvállalkozások segítségére, a túlélés elősegítését célzó vállalkozói szemináriumokkal. Ezen nem történik más, mint az egyes cégvezetők összeülnek, s mindenki megosztja a másikkal saját ötletét azzal kapcsolatosan, hogy lehet túlélni a mostani időszakot.
A tengerentúlon egyre problémásabb az értékesítés tető alá hozatala, s ha ez sikerül, még nem jelent rá garanciát, hogy nyereséges is lehet az ügylet. A helyzetet csak tovább súlyosbítja, hogy a bankok is szigorítják hitelezési feltételeiket, így a kis cégeknek még nehezebb hitelhez jutniuk.
Az esély a túlélésre akkor van meg, ha egy vállalkozás képes a gyors alkalmazkodásra. A vállalkozóknak nincs más lehetőségük, mint megérteni a megváltozott piaci igényeket, s azokra megadni a megfelelő választ.
További tippek is érkeztek a cégvezetőktől a túléléshez, így érdemes lehet a már meglévő termékeket fejleszteni a jobb költség-haszon ráta elérése érdekében, megvizsgálni az új piaci szegmensekbe való belépésre, elgondolkodni a földrajzi terjeszkedésen. Fontos lehet a termelékenység növelése a jobb szervezeten és folyamatokon keresztül.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








