A napi fogyasztási cikkek piacán eltűnt a szereplők terjeszkedési kedve, ugyanis 2008 első felében a húsz szereplő közül csupán négy volt hajlandó növelni üzletszámát és kereskedelmi területét, közülük kettő diszkont-, egy szupermarket-, egy pedig hipermarketlánc - írja a Napi Gazdaság.
Az előrejelzések szerint a jövő sem lesz derűsebb, a fejlesztési kedv a következő egy-két évben még inkább alábbhagy, előrevetítve, hogy a piac telítetté vált. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint nehéz ezt a fogalmat körülhatárolni. Elképzelhető ugyan, hogy most visszafogottabb a fogyasztás, azonban az is előfordulhat, hogy a következő fél évben már növekedésnek indul.
Az új szereplők megjelenése pedig arra is bizonyíték, hogy van még mit keresniük az újaknak a hazai élelmiszer-kiskereskedelemben. Közelebbről vizsgálva a piacot kiderül, a 20 napi fogyasztási cikkek kereskedelmével foglalkozó üzlet a tulajdonosi, illetve üzleti összefonódások miatt valójában 12-14. A főtitkár szerint a négyzetméteralapon mért telítettséget volna érdemes kiszámolni, ehhez azonban nincsenek meg a pontos adatok.
Számítások szerint jelenleg 4-4,5 millió négyzetméteren kereskednek az élelmiszerláncok és a kis boltok, amely az elemzők szerint belátható időn belül nem fog növekedni. Szakértők szerint a piac gyorsuló ütemben halad a koncentráció felé, ezt erőteljesen támogatja az élelmiszerárak elszabadulása, s a magyar gazdasági megszorítások is.
Középtávon, főként a kicsiknél 10-20 százalékos boltszám-csökkenés várható, azonban akad olyan várakozás, amely szerint ez 30 százalékra is emelkedhet. A csökkenéssel így hazánk elérheti az uniós átlagot, azonban egyelőre a tagországok között 10 ezer főre vetítve nálunk van a legtöbb élelmiszerüzlet.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








