Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
A napi fogyasztási cikkek piacán eltűnt a szereplők terjeszkedési kedve, ugyanis 2008 első felében a húsz szereplő közül csupán négy volt hajlandó növelni üzletszámát és kereskedelmi területét, közülük kettő diszkont-, egy szupermarket-, egy pedig hipermarketlánc - írja a Napi Gazdaság.
Az előrejelzések szerint a jövő sem lesz derűsebb, a fejlesztési kedv a következő egy-két évben még inkább alábbhagy, előrevetítve, hogy a piac telítetté vált. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint nehéz ezt a fogalmat körülhatárolni. Elképzelhető ugyan, hogy most visszafogottabb a fogyasztás, azonban az is előfordulhat, hogy a következő fél évben már növekedésnek indul.
Az új szereplők megjelenése pedig arra is bizonyíték, hogy van még mit keresniük az újaknak a hazai élelmiszer-kiskereskedelemben. Közelebbről vizsgálva a piacot kiderül, a 20 napi fogyasztási cikkek kereskedelmével foglalkozó üzlet a tulajdonosi, illetve üzleti összefonódások miatt valójában 12-14. A főtitkár szerint a négyzetméteralapon mért telítettséget volna érdemes kiszámolni, ehhez azonban nincsenek meg a pontos adatok.
Számítások szerint jelenleg 4-4,5 millió négyzetméteren kereskednek az élelmiszerláncok és a kis boltok, amely az elemzők szerint belátható időn belül nem fog növekedni. Szakértők szerint a piac gyorsuló ütemben halad a koncentráció felé, ezt erőteljesen támogatja az élelmiszerárak elszabadulása, s a magyar gazdasági megszorítások is.
Középtávon, főként a kicsiknél 10-20 százalékos boltszám-csökkenés várható, azonban akad olyan várakozás, amely szerint ez 30 százalékra is emelkedhet. A csökkenéssel így hazánk elérheti az uniós átlagot, azonban egyelőre a tagországok között 10 ezer főre vetítve nálunk van a legtöbb élelmiszerüzlet.
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.


