Mi is az a branded content? Forradalmi átalakulás van folyamatban vagy egyszerűen csak a szórakoztató reklámok ideje köszönt be? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekről vitáztak a Menedzsment Fórum marketing konferenciájának résztvevői, akiktől megtudhattuk, hány kattintást ér "Nagy Ő Anikó" és mennyire dübörgött tavaly a FeriTíví. Természetesen terítékre került, hogy mi lesz a TV2-vel, de előrebocsátjuk, hogy aggodalomra semmi ok, legalábbis amíg nincs kész a 4-es metró...
Feri-tíví és Nagy Ő Anikó: ez kell a netezőknek!
Nem lehet napról napra megerőszakolni az internetező közönséget. Ha valamit el akarunk adni nekik, egyre kevésbé menekülhetünk az elől, hogy igazán kreatív csomagolásban tálaljuk a portékát.
A Menedzsment Fórum marketingkonferenciáján elhangzottak szerint az egyszerű banner megoldásokkal operáló hirdetők mindössze 0,02% körüli átkattintási aránnyal számolhatnak, mely jól tükrözi, hogy a szörfözők kerülik a reklámokat, érdekes tartalmakat keresnek. Ez a felismerés alapozza meg a branded content "irányzatot", mely azt vallja, hogy a márkáknak tartalmi oldalról kell belépniük a fogyasztókhoz.
Ahelyett, hogy hatalmas mélyelemzésbe kezdenénk, egy példán keresztül világítjuk meg, mi is az a branded content és mitől lesz sikeres. Vegyük a Coca-Cola szponzorált videóblogját, a FeriTíví-t! Egy-két videó megtekintése után mindenkinek nyilvánvaló volt, hogy reklám céllal készültek az anyagok, a szórakoztató érték miatt azonban leküzdötték az ellenérzést a fogyasztók és szépen megnézték a vicces videókat. A kampányt összesen kb. 1 millió egyedi látogató nézte meg, napi 50-60 ezer kattintás volt az Indexen futtatva, de a legjobb napokon a 150 ezret is elérte a letöltésszám.
Összességében a Coca-Cola azáltal, hogy bevállalta ezt a nem mindennapi akciót 25-30 millió forintból egy 50-60 milliós tévékampánynak megfelelő elérést hozott, mely nem mellékesen sokkal célzottabb is volt. A kulcs persze az, hogy az emberek nem a Coca-Colára voltak kíváncsiak, hanem Feri vicces videóira, idővel azonban a hirdetői üzenet is átment.
A sikeren felbuzdulva született meg a London-expedíció, melyet már az Origo-csoport promózott. Ez a kampány kb. 1,6 millió egyedi látogatót ért el. Itt az egyes napok külön voltak értékesítve, ennek megfelelően például a szereplők egy nap Adidas cuccokat vásároltak, nem túl átlátszó reklámmal bemutatva a cég termékeit az igen széles közönségnek. (A konferencián Fabricius Gábor, a Republic Advertising & Branding ügynökség kreatív igazgatója elárulta, hogy amikor kezdett kicsit laposodni a kampány, akkor bevetették Nagy Ő Anikót, aki rögtön hozott 180 ezer kattintást...)
Hogy külföldi példát is idézzünk, az IBM videókat készített az ő gépeiket használó cégvezetőkkel, melyekből kiderült, hogy ki mivel tölti a szabadidejét. Erre természetesen a többi vezető is kíváncsi volt, akik emellett azt is megtudhatták, hogy az aktuális epizód hősét is egy IBM gép segíti nap mint nap. Sikerült ezzel szórakoztató módon telibe találni a célcsoportot. A branded content-hez persze az kell, hogy a márka elég izgalmas legyen ahhoz, hogy tartalmat tudjon adni.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Mosópor-szindróma: amikor a hirdető se hiszi el, hogy valaki elhiszi a reklámját...
A jó kommunikációhoz ma már elengedhetetlen a fogyasztó tettei és motivációi közti ok-okozati összefüggések feltárása (insight). Fontos megérteni, hogy a fogyasztói döntések túlnyomórészt érzelmi alapon, megérzések eredményeként születnek, a racionalitás a korábban feltételezettnél jóval kevesebb szerepet kap.
A gyakorlatban az agy túlterheltsége miatt a legtöbbször meghozzuk az érzelmileg megalapozott döntést, majd utólag igyekszünk azt racionális érvekkel is megtámogatni. Ebből adódóan a racionális fogyasztói döntésre nem lehet márkastratégiát építeni. (Az insight nélküli, tisztán racionális kampányok egy helyben topogók, ezekre jó példát szolgáltatnak a mosóporgyártók, akik a konferencián elhangzottak szerint néha már maguk sem hiszik el, hogy valaki elhiszi kampányuk üzenetét.)
Mi a közös a 4-es metróban és a TV2-ben?
Gyakorlatilag lehetetlen ma marketingkonferenciát rendezni a televízió és az internet szerepének átalakulását, a különböző médiaszereplők rivalizálását bemutató viták, prezentációk nélkül, ennek megfelelően a Menedzsment Fórum rendezvényén is szerepet kapott a téma. (Mivel korábban erről már többször részletesen értekeztünk, most csak az érdekesebb pontokat emeljük ki.)
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok