16 °C Budapest

Top 50: hová tünt Bill Gates?

Pénzcentrum
2008. március 28. 11:00

Egy piackutató cég 12 ezer üzleti vezetőt kérdezett meg a top 100 márkanév összeállítását megelőzően. Az eredmények azt mutatják, hogy az elmúlt négy évben csökkent a Microsoft márkanév ereje, a cég iránt visszaesett az amerikai üzleti felhasználók bizalma. A Microsoft 2004-ben érte el a legjobb eredményt, akkor a 12. helyen végeztek, a jelenlegi pozíciójuk negatív rekord, mindössze az 59.-ek a listán.

Az elemzők szerint a jó márkának négy ismérve van. Először is fontos, hogy széles körben elterjedt és bizalmat árasztó márkanév, három további tulajdonság döntően befolyásolja a márkanév erejét: a jó hírnév, az vevőbarát üzletpolitika és a kedvező fejlesztési lehetőségek. A Microsoft márka még mindig az egyik legkönnyebben felismerhető a piacon, a helyezésük alapján viszont megállapítható, hogy a fenti három tulajdonsággal nincs minden rendben a vállalatnál.

A lista nem az értékesítési adatokat tükrözi, a visszaesés a márkanév iránti bizalom csökkenését mutatja be. A vásárlók körében továbbra is népszerűek a cég által gyártott termékek. A jelenlegi helyezés a bizalom csökkenését fejezi ki, ez aggodalomra adhat okot, mert elképzelhető, hogy az értékesítést is érinti előbb-utóbb ez a tendencia.

A számítógépes vállalatok versenyében a cég az IBM mögé szorult, őket pedig szorosan követi a Toshiba. Ha a jelenlegi tendencia folytatódik, akkor jövőre a Toshiba is megelőzheti őket. Nem csak a tanulmány készítőit, hanem a cég vezetőit is foglalkoztatja, hogy mi állhat a háttérben. A Windows Vista nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a másik ok az Apple sikeres reklám-kampánya lehet, ami kedvezőtlen színben tüntette fel a mások számára a Microsoft termékeit.

Az IBM is szenvedett hasonló problémával a 90-es évek elején, de tíz év alatt kemény munkával sikerült újra megerősíteni a márkanevet, és ami mögötte van. Hasonló felemelkedést várnak a Microsoft-nál is, olyan irányvonalat kell követni, ami a vásárlók számára könnyen érthető és a termékek népszerűségét is növeli. A cég azt tervezi, hogy egyesíti a lakossági és az üzleti felhasználók igényeit, olyan üzletpolitikát alakít ki, amely változatossá és felhasználóbaráttá teszi a termékeit akár munkára, akár szórakozásra használják azokat.
Az elemzés megállapítja, hogy a márkanév újbóli felemelkedéséig valószínűleg nagyon sok munka vár a Microsoft-ra.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 23. kedd
Béla
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem