Egy piackutató cég 12 ezer üzleti vezetőt kérdezett meg a top 100 márkanév összeállítását megelőzően. Az eredmények azt mutatják, hogy az elmúlt négy évben csökkent a Microsoft márkanév ereje, a cég iránt visszaesett az amerikai üzleti felhasználók bizalma. A Microsoft 2004-ben érte el a legjobb eredményt, akkor a 12. helyen végeztek, a jelenlegi pozíciójuk negatív rekord, mindössze az 59.-ek a listán.
Az elemzők szerint a jó márkának négy ismérve van. Először is fontos, hogy széles körben elterjedt és bizalmat árasztó márkanév, három további tulajdonság döntően befolyásolja a márkanév erejét: a jó hírnév, az vevőbarát üzletpolitika és a kedvező fejlesztési lehetőségek. A Microsoft márka még mindig az egyik legkönnyebben felismerhető a piacon, a helyezésük alapján viszont megállapítható, hogy a fenti három tulajdonsággal nincs minden rendben a vállalatnál.
A lista nem az értékesítési adatokat tükrözi, a visszaesés a márkanév iránti bizalom csökkenését mutatja be. A vásárlók körében továbbra is népszerűek a cég által gyártott termékek. A jelenlegi helyezés a bizalom csökkenését fejezi ki, ez aggodalomra adhat okot, mert elképzelhető, hogy az értékesítést is érinti előbb-utóbb ez a tendencia.
A számítógépes vállalatok versenyében a cég az IBM mögé szorult, őket pedig szorosan követi a Toshiba. Ha a jelenlegi tendencia folytatódik, akkor jövőre a Toshiba is megelőzheti őket. Nem csak a tanulmány készítőit, hanem a cég vezetőit is foglalkoztatja, hogy mi állhat a háttérben. A Windows Vista nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a másik ok az Apple sikeres reklám-kampánya lehet, ami kedvezőtlen színben tüntette fel a mások számára a Microsoft termékeit.
Az IBM is szenvedett hasonló problémával a 90-es évek elején, de tíz év alatt kemény munkával sikerült újra megerősíteni a márkanevet, és ami mögötte van. Hasonló felemelkedést várnak a Microsoft-nál is, olyan irányvonalat kell követni, ami a vásárlók számára könnyen érthető és a termékek népszerűségét is növeli. A cég azt tervezi, hogy egyesíti a lakossági és az üzleti felhasználók igényeit, olyan üzletpolitikát alakít ki, amely változatossá és felhasználóbaráttá teszi a termékeit akár munkára, akár szórakozásra használják azokat.
Az elemzés megállapítja, hogy a márkanév újbóli felemelkedéséig valószínűleg nagyon sok munka vár a Microsoft-ra.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önkénteseket keresnek az utcai sportok budapesti olimpiai fesztiváljára
- Sokkoló videón, ahogy a maláj légierő helikopterei a levegőben ütköznek
- Kőbányán is vége az ellenzéki egységnek – a Momentum külön indul
- Ilyen ellenőrzésekre számíthatnak a labdarúgó Európa-bajnokságra utazók
- Korrupcióval gyanúsítják az ukrán mezőgazdasági minisztert
- Gigantikus ukrajnai fegyverszállítási bejelentésre készül a brit kormányfő