Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
2008. januárjától új módszertan alapján készíti el az ECOSTAT a konjunktúra-felmérést a hazai vállalkozások körében. A legfrissebb felmérés alapján az előző hónaphoz képest emelkedett mind a top-100, mind pedig a kkv-k bizalmi indexe.

Februárban a nagyvállalatok a reálgazdaság teljesítményére vonatkozó rövid távú várakozásai enyhe optimizmust és növekvő tendenciát tükröznek, a kkv-k várakozásaiban a korábbihoz képest pozitív irányú elmozdulás várható. Az elmúlt 3 hónap során a megkérdezett nagyvállalatok 33 százalékánál, egyötödüknél csökkenés következett be.
A három havi teljesítmény várható alakulásáról szóló nagyvállalati előrejelzés jóval optimistább, mint korábban. Februárban 4 százalék számol teljesítményének jelentős, 42 százalék kismértékű növekedésével, 40 százalékuk pedig szinten maradással kalkulál. A termelés visszaesésétől tartó cégek aránya a januári 30 százalékról 14 százalékra csökkent.
A kkv-k körében teljesítményük jövőbeni növekedésével 40 százalék számol, ezen belül vállalkozása jelentős fejlődését 3 százalékuk feltételezi. A vállalatok 43 százaléka negyedéven belül szinten maradó teljesítménnyel kalkulál, kismértékű csökkenéstől 16 százalékuk, jelentőstől pedig 1 százalékuk tart.
A top-100 szerint cégük fejlődését legtöbb esetben az elégtelen belföldi kereslet akadályozza, második helyen az élesedő verseny, a harmadik helyen pedig a bürokratikus terhelés szerepel. A januári második helyről ez alkalommal a negyedik helyre sorolódott a magas adó. A kisvállalatok körében a válaszadók szerint cégük fejlődését döntő mértékben a túlzott adóterhek, a bürokratikus előírások és a szűk hazai vásárlóerő akadályozza.
Februárban a top-100 vállalatok több mint háromnegyede egy éven belül technológiai jellegű beruházás beindítását tervezi, a kkv-k körében ez az arány 53 százalék.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Februárban a top-100 csoport 37 százaléka pénzügyi helyzete fél éven belüli javulását, 16 százalékuk pedig rosszabbodását vetíti előre. Majdnem minden második nagyvállalatnál stabil likviditási viszonyokkal számolnak. A hazai nagyvállalatok várakozása szerint Magyarországon a fogyasztói árak 2008. évi növekedése átlagosan 7,6 százalék lesz.
A kkv-k körében a válaszadók 54 százaléka likviditási helyzetének változatlanul maradását feltételezi javulásban egynegyedük bizakodik, gyengébb anyagi lehetőségektől pedig minden ötödik cég tart. A kisvállalkozások előrejelzése szerint 2008-ra a pénzromlás átlagos, éves üteme 8,6 százalék lesz.
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.


