14 °C Budapest

Újraélesztés: mi történik a TV2-vel? (Interjú Várdy Zoltán vezérigazgatóval)

Pénzcentrum
2008. február 11. 05:40

Nem kell lemenni kutyába Mitől támad fel a TV2? Adott egy kényszerhelyzet, melyben lépnie kell a csatorna vezetésének, majd megfogalmazzák a hangzatos célt: piacvezetővé kell tenni a TV2-t. Mit jelent a piacvezető pozíció? Mitől lesz kevesebb bukott műsor? Fel kell adni a csatorna korábban hangoztatott minőségi kritériumait a nézettség növeléséért? Továbbra is lesznek sokadosztályú filmekkel betöltött, feladott idősávok? Ehhez hasonló, kemény kérdéseket szegeztünk Várdy Zoltánnak, a TV2 vezérigazgatójának.

Hallhattuk, hogy 3 éven belül piacvezetővé szeretné tenni a TV2-t. Ehhez a jelenlegi szintről mindenképpen növelni kellene a csatorna közönségarányát egy olyan piaci környezetben, melyben a legnagyobb versenytárs azt is kimagasló eredményként értékeli, hogy szinten tudják tartani nézettségüket. Mitől várja a sikert?

A kiindulási pont teljesen különböző. Az elmúlt fél év gyakorlatilag arról szólt, hogy fel tudjunk készülni a versenyre. Úgy gondolom, hogy hat hónap alatt sikerült leküzdeni több éves lemaradást a műsorfejlesztési politika és kommunikációs stratégia terén. Mindemellett összeállt az a menedzsment, mely ütőképessé teheti a csatornát.

A műsorfejlesztés területén a verseny megjelenését kell kiemelni, mely azt jelenti, hogy csak a legjobb ötletek kerülnek megvalósításra, a műsorok versengnek az idősávokért, a műsorvezetők kiválasztása castingot követően történik és a produkciós cégek is tenderen nyerhetik el a gyártási jogot. A verseny és a strukturált gondolkodásmód fogja jellemezni a TV2 műsorfejlesztését, melynek eredményeképp olyan műsorokat fogunk sugározni, melyek kettős célt szolgálnak: beszédtémát kell biztosítaniuk a nézők számára vagy egyfajta szokást kell kialakítaniuk bennük.

Döntéseinket igyekszünk a lehető legnagyobb megalapozottsággal meghozni, így például az új kommunikációs stratégiánkat egy friss kutatásra alapozva építjük fel, végeredményként pedig sokkal merészebben, aktívabban jelenünk majd meg.

A menedzsment terén érdemes megjegyezni, hogy a tíz tagú igazgatóságban négy új személy van, akik újfajta szemléletet, szakmaiságot képviselnek.

Összességében a műsorfejlesztés, kommunikáció és menedzsment hármasában bekövetkezett változások alkalmassá teszik a TV2-t, hogy a jelenlegi bázisról növekedni tudjon és három éven belül piacvezetővé váljon.

Miben méri a piacvezető pozíciót?

Ez a pozíció több szempontból értelmezhető, melyek közül a leglátványosabb, leginkább mérhető és legegyértelműbb természetesen a nézettség. A kereskedelmi tévéknél igazából a 18-49-es korcsoport a mérvadó, ezen belül mind a főműsoridőben, mind az egész napra vetített közönségarányban elsők szeretnénk lenni.

A piacvezetés természetesen a megtermelt bevételből és profitból is mérhető, ezek azonban nem annyira objektív mércék, mivel önbevallásos alapon működnek. A pénzügyi területen leginkább saját céljaink elérését és kevésbé a versenytársaink számait tartjuk szem előtt.

Említette, hogy olyan műsorokat szeretne a TV2-n látni, amikről széles körben beszélnek. Hátraarcot jelent ez a szemléletmód a korábban stratégiai pillérként hangsúlyozott "minőségi műsorszolgáltatáshoz" képest? Belátták, hogy a minőséget egy országos kereskedelmi csatorna nem vállalhatja fel, csak egy tematikus tévé?

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Fontosnak tartom lefektetni, hogy mi a kereskedelmi tévé küldetése, szerepe: egy országos kereskedelmi tévének, mint gazdálkodó szervezetnek az a célja, hogy minél több embert ültessen a képernyők elé és szórakoztasson. Az évek során valóban kialakult egy olyan kép, hogy a TV2 egy kvázi-közszolgálatiasabb kereskedelmi tévéként működött, egyfajta alternatívát nyújtva a piacon.

Úgy gondolom, hogy nekünk most a kereskedelmi jelleget kell erősítenünk és nem feltétlenül kell megfelelnünk egy szűk célcsoportnak, hiszen nem ez a küldetésünk. Ez persze nem azt jelenti, hogy le kell mennünk "kutyába" és a "trash-TV" irányába elmozdulni.

Mondok egy példát: az egyik tavasszal induló műsorunk, "Az igazság ára" hetente jelentkezik majd a főműsoridőben. A hazugságvizsgálós műsor a drámáról, feszültségről szól, de az egésznek a csomagolása show-jelleget kölcsönöz neki. A témát és a csomagolást szét kell választani, ezzel jellemezhető, hogy mit is szeretnénk csinálni. A téma széles tömegeket köt le, de ez nem jelenti azt, hogy a "csomagolásnak" olcsónak kell lennie, sőt, az a célunk, hogy a műsoraink nagyszabásúak és csillogóak legyenek és ezzel egyfajta minőséget jelentsenek a nézők számára..

Mindemellett persze a Tények, a Mokka, a Napló, amik nem a csillogásról és a show-ról szólnak, hanem komoly véleményformáló szerepet töltenek be a piacon és a nézők szemében, továbbra is megmaradnak és megőrzik szerepüket az új struktúrában is.

Mitől lesz kevesebb a bukott műsor?

A "beszélnek róla" koncepcióba belefér a sportesemények közvetítése?

Több dolgon múlik, hogy milyen irányba akarjuk vinni a jövőben a csatornát. A műsorstruktúra alapeleme, hogy legyenek informáló, szórakoztató műsorok, amik leültetik a nézőt, beszédtémát szolgáltatnak. Lenniük kell sorozatoknak, amik szokást alakítanak ki. Ezek mind olyan pillérek, amiket fel kell építeni. Amennyiben eljutunk ide, akkor felmerülhet a kérdés, hogy a sport hogy fér ebbe bele.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm