A kritikát sok esetben nehéz elviselni, de abban nem szabad kételkedni, hogy a rossz szándéktól mentes bírálat mindenképpen segíthet az előrejutásban, akár magánszemélyként, akár vállalatként, netán biztosítóként állunk azon az oldalon, akit ért a kritika.
Sőt, elsőre talán nehéz lehet elhinni, azonban az ügyfelek panasza nem is az elvesztésükhöz, hanem megtartásukhoz vezethet. Sokan úgy gondolják, hogy a panasz valami felesleges és kellemetlen dolog, amelytől érdemes minél hamarabb megszabadulni.
Az ügyfél panasza akkor lehet a legveszélyesebb, ha az nem kerül hivatalos útra. Vagyis csupán a környezetének panaszkodik, s az első alkalommal felmondja az adott szolgáltatást, így például egy biztosító társaság esetében a biztosítási szerződést. Ilyenkor a másik oldal, a biztosító semmit nem tud arról, mi lehet annak az oka, hogy elveszítették ügyfelüket.
Ha azonban az ügyfél még mielőtt meghozná a végzetes döntést, elmondja a társaságnak, hogy mi a problémája, azt, ha megfelelően kezelik, könnyedén meg lehet oldani. Az Allianz biztosító osztrák üzletága azt a filozófiát vallja, hogy az ügyfél panasza egy második esély arra, hogy jóvá tegyenek valamit, ami első alkalommal nem sikerült.
A társaság becslései szerint a biztosításukat felmondó ügyfelek 25 százaléka azért megy el, mert a szolgáltatásban tapasztalt valamilyen fennakadást. Ezek nagy részén pedig az Allianz szerint egy hatékony panaszkezelési rendszerrel lehet segíteni.
Emiatt aztán Ausztriában a tapasztalt ügyfél-panaszkezelők kidolgoztak egy ajánlást, hogyan lehetne hatékonyan kezelni az ügyfelek gondjait. Az ajánlás fő pillére a panaszok elektronikus formában történő tárolása, és kezelése. Ez amellett, hogy bármikor könnyedén elérhetővé teszi a regisztrált panaszokat, kevesebb fizikai helyet igényel, hiszen nem keletkezik több méter magas irathalom.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az egyes társaságok (köztük a biztosítók is) több típusú ügyfélpanasszal találkozhatnak, azonban az alapvető két típus a visszahúzódó és az agresszív ügyfél.
A visszahúzódó ügyfél a cég szempontjából az egyik legrosszabb típus, hiszen nagyon meg kell dolgozni azért, hogy bármilyen visszajelzést kaphassunk tőle. Az agresszív ügyfél nagy türelmet igényel, ő hangot ad véleményének esetenként igen hangosan. Ilyenkor arra van szükség, hogy biztosítsuk a telefonálót arról, hogy ügye jó kezekben van, és találunk rá megoldást.
Egy biztos, az ügyfélkapcsolat-tartás szerves részét kell, hogy képezze a panaszkezelés is, amelyhez türelemre, és esetenként önmérsékletre is szükség van.
Óriási blama a Magyar Postánál: rengeteg magyar adatai szivárogtak ki, bárki szemezgethetett belőlük
Március 28-tól minden magyarországi webshop köteles lesz felajánlani ügyfeleinek a Magyar Postával történő kiszállítás lehetőségét.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Rendszerüzenet érkezett Orbán Viktortól
- Robbanás és tűz okozta egy ember halálát Lágymányoson
- „Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről
- Újabb buszbaleset Németországban
- Korányi G. Tamás az osztalékfizetésekről: a legtöbb részvényes dörzsölheti a tenyerét
- Keresik a Szépművészeti új igazgatóját