-2 °C Budapest

A KKV-kra nem jellemző a szervezett információszerzés

Pénzcentrum
2007. szeptember 3. 14:41

A kis- és középvállalatokra nem jellemző a szervezett információszerzés, a megkérdezettek fele egyáltalán nem, míg egyharmada csupán alkalmanként végez piacfelmérést és versenytárselemzést - olvasható a KutatóCentrum nemrégiben készült legújabb tematikus felmérésében.

Az információforrások között mind a nagyvállalatok, mind a KKV-k körében egyértelmű az internet dominanciája - derült ki a KutatóCentrum legutóbbi felméréséből, melyben a hazai vállalatok információszerzési szokásait vizsgálta. A gazdaság legfrissebb híreiről a megkérdezettek több mint 90 százaléka, szakmai kérdésekről ugyancsak 90 százalékuk, míg politikai témáról több mint 80 százalékuk tájékozódik az interneten is.

Az információforrások jelentőségét tekintve is a világháló vezet, a cég méretétől függetlenül a megkérdezettek körülbelül kétharmada értékelte nagyon fontosnak, szemben a televízióval, ami már messze nem ennyire meghatározó. Annak ellenére, hogy politikai és gazdasági témában a nagy-, valamint a kis- és középvállalatok körében is az internet után a második legjellemzőbb információforrás a televízió, fontosságát csupán a megkérdezettek körülbelül 30 százaléka értékelte ötös skálán maximálisra. Sokkal jobb a szaklapok megítélése, a válaszadók 66 százaléka - ezen belül a KKV-k 70 százaléka, a nagyvállalatok 64 százaléka - tájékozódik a szakmát érintő kérdésekről e médiumok segítségével.

A szervezett információszerzés inkább a nagyvállalatokra jellemző, ebben a szegmensben a megkérdezettek több mint 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy legalább alkalmanként készíttetnek piacfelmérést, illetve versenytárselemzést. Ezzel szemben a KKV-k fele egyáltalán nem végez hasonló adatgyűjtést. Azok a kisvállalatok, akik mégis foglalkoznak ilyen tevékenységgel, jellemzően alkalmanként, és akkor is leginkább házon belül, tehát nem bíznak meg erre szakosodott külső partnert. Rendszeres sajtófigyeléssel is csupán a megkérdezett KKV-k 30 százaléka foglalkozik, míg a kutatásban résztvevő nagyvállalatoknál ugyanez az arány csaknem a duplája (59 százalék). A nagyvállalatokra az újság-előfizetés is jellemzőbb: csupán 23 százalékuk nem járat semmilyen napi-, illetve hetilapot, míg a kis- és középvállalatok 36 százaléka nem él az információszerzés e formájával.

A felmérést a KutatóCentrum 2007 júniusában, online adatgyűjtési módszerrel végezte. A kutatás nem volt reprezentatív, a tanulmányban szereplő megállapítások a felmérés résztvevőire vonatkoznak. Összesen 3506-an töltötték ki a kérdőívet, a megkérdezettek 40 százaléka kis- és középvállalatnál (6-250 alkalmazott), 20 százaléka nagyvállalatnál (több mint 250 alkalmazott) dolgozik, 40 százaléka pedig maximum 5 alkalmazottat foglalkoztató vállalkozás.

Új őrület terjed Magyarországon: ez lesz 2023 slágere a magyar wellnessekben?

Nem csoda hát, hogy egyre több panzió igyekszik az egész szezon alatt különlegesebb programokat, lehetőségeket kínálni az arra utazóknak.

Valósítsd meg vállalkozói ötleted vevőid segítségével! (x)

Ha régóta motoszkál a fejedben egy világmegváltó ötlet, de eddig nem mertél belevágni, akkor most itt a tökéletes alkalom, hogy a tettek mezejére lépj.

Új zseniképző indul Magyarországon: álomszakma, luxusfizetés vár arra, aki elvégzi?

Nagyon szép gondolat, hogy teremtsük meg a biztonságot a jövő generációinak, ez egy olyan program, ami ehhez ténylegesen hozzá is tesz valamit.

Húsbavágó igazságról rántja le a leplet a magyar rendező: ilyen film is ritkán készül itthon

A független filmeknek mindig lesz létjogosultságuk, ahogy közönségük is - vallja Pető Szabolcs, filmrendező.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. december 8. csütörtök
Mária
49. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. december 7. 22:14
Pénzcentrum  |  2022. december 7. 18:19