8 °C Budapest

A KKV-kra nem jellemző a szervezett információszerzés

Pénzcentrum
2007. szeptember 3. 14:41

A kis- és középvállalatokra nem jellemző a szervezett információszerzés, a megkérdezettek fele egyáltalán nem, míg egyharmada csupán alkalmanként végez piacfelmérést és versenytárselemzést - olvasható a KutatóCentrum nemrégiben készült legújabb tematikus felmérésében.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Az információforrások között mind a nagyvállalatok, mind a KKV-k körében egyértelmű az internet dominanciája - derült ki a KutatóCentrum legutóbbi felméréséből, melyben a hazai vállalatok információszerzési szokásait vizsgálta. A gazdaság legfrissebb híreiről a megkérdezettek több mint 90 százaléka, szakmai kérdésekről ugyancsak 90 százalékuk, míg politikai témáról több mint 80 százalékuk tájékozódik az interneten is.

Az információforrások jelentőségét tekintve is a világháló vezet, a cég méretétől függetlenül a megkérdezettek körülbelül kétharmada értékelte nagyon fontosnak, szemben a televízióval, ami már messze nem ennyire meghatározó. Annak ellenére, hogy politikai és gazdasági témában a nagy-, valamint a kis- és középvállalatok körében is az internet után a második legjellemzőbb információforrás a televízió, fontosságát csupán a megkérdezettek körülbelül 30 százaléka értékelte ötös skálán maximálisra. Sokkal jobb a szaklapok megítélése, a válaszadók 66 százaléka - ezen belül a KKV-k 70 százaléka, a nagyvállalatok 64 százaléka - tájékozódik a szakmát érintő kérdésekről e médiumok segítségével.

A szervezett információszerzés inkább a nagyvállalatokra jellemző, ebben a szegmensben a megkérdezettek több mint 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy legalább alkalmanként készíttetnek piacfelmérést, illetve versenytárselemzést. Ezzel szemben a KKV-k fele egyáltalán nem végez hasonló adatgyűjtést. Azok a kisvállalatok, akik mégis foglalkoznak ilyen tevékenységgel, jellemzően alkalmanként, és akkor is leginkább házon belül, tehát nem bíznak meg erre szakosodott külső partnert. Rendszeres sajtófigyeléssel is csupán a megkérdezett KKV-k 30 százaléka foglalkozik, míg a kutatásban résztvevő nagyvállalatoknál ugyanez az arány csaknem a duplája (59 százalék). A nagyvállalatokra az újság-előfizetés is jellemzőbb: csupán 23 százalékuk nem járat semmilyen napi-, illetve hetilapot, míg a kis- és középvállalatok 36 százaléka nem él az információszerzés e formájával.

A felmérést a KutatóCentrum 2007 júniusában, online adatgyűjtési módszerrel végezte. A kutatás nem volt reprezentatív, a tanulmányban szereplő megállapítások a felmérés résztvevőire vonatkoznak. Összesen 3506-an töltötték ki a kérdőívet, a megkérdezettek 40 százaléka kis- és középvállalatnál (6-250 alkalmazott), 20 százaléka nagyvállalatnál (több mint 250 alkalmazott) dolgozik, 40 százaléka pedig maximum 5 alkalmazottat foglalkoztató vállalkozás.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 28. csütörtök
Simon, Szimonetta
43. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?