Kizárólag a kiskereskedelmi szegmensben a feketegazdaság 20 százalékos arányával kalkulálva az állam legalább 240 milliárd forintos bevételtől esik el - olvasható a Napi Gazdaságban.
Mindent összevetve Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára szerint a veszteség még annál is nagyobb, mivel a múlt évben összesen 4000 milliárd forintos forgalmat produkáló legális kiskereskedelem áfát, nyereségadót, iparűzési adót, valamint társadalombiztosítási járulékot is fizet.
Összesen tehát 800 milliárdos kiesést okoz a feketepiac a legális piacnak, ez pedig 3-4 kisebb üzletláncot működtető kereskedő éves bruttó árbevételének felel meg.
A piacon nem is a feketemunka, hanem inkább a fekete árubeszerzés a jellemző. Sok kiskereskedő a szürkegazdaságba menekül a magas adók valamint a stagnáló forgalom miatt, igaz ezek olyan független kisboltok, melyek száma évről évre csökken.
Az OKSZ szerint a feketekereskedelem az ázsiai (kínai) piacokon a leggyakoribb, de azokon még rendszeres ellenőrzéssel sem lehet javulást elérni. A főtitkár szerint a piacokat működtető vállalkozások felelősek a piaci kereskedőkért, így nekik kellene nyilvántartásba venniük, hogy ki melyik standon és mit árul.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Így megszűnhetne az ellenőrzésekkor tapasztalt anonimitás. Elemzők szerint így arra is fény derülhetne, hogy az ázsiai piacok alkalmazottai majdhogynem éhbérért dolgoznak egy-egy kereskedőnek, akiket szinte lehetetlen lebuktatni.
Az OKSZ azt is javasolja, hogy szűkítsék be a termékek kínálatát, így például tiltani kellene a kozmetikai szerek, a játékok, valamint a műsoros hang- illetve videohordozók értékesítését.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








