Meghozza a gyümölcsét a nem igazán gyors, de a végére nem késlekedő és alapos magyar agrár-kifizetési rendszer - derül ki az Európai Bizottság összehasonlító adataiból. Az egységes területalapú támogatási rendszerben (SAPS) hazánk volt az új tagállamok közül az egyetlen, amely a tavalyi határidőig az összes pénzt, 93,7 milliárd forintot kifizette a 2005-ös évre visszamenőleg. Ciprusnak, Csehországnak és Lengyelországnak viszont pénzei csökkenésével kellett számolnia a kifizetési késedelmek miatt.
Brüsszeli források a magyar kifizetés aprólékosságával magyarázzák, hogy hazánk viszont viszonylagos lemaradásban van a 2006-os SAPS-támogatások kifizetésével, még saját, tavaly ilyenkori teljesítményéhez képest is. Februári adatok szerint a pénzek 85,02 százalékát utalta át, ami az új nyolcak közül (Málta és Szlovénia nem a SAPS-rendszerben kapja és adja a támogatást) a második legalacsonyabb arány. A tavalyi pénzek teljes kifizetésére idén június végéig van lehetőség.
A kifizetések alapossága és gyorsasága között ugyanakkor jól látható fordított arányosság áll fent. Szlovákiában például a 2006-ra esedékes pénzeket már annyira kifizették, hogy még többet is átutaltak (102,36 százalék), ám az Európai Számvevőszék tavalyi jelentése szerint a szlovákoknál igen nagy a hibás támogatási kérelmek aránya. Az integrált igazgatási és ellenőrzési rendszer (IIER) vizsgálata a 2005-ben kifizetett területalapú EU-támogatásokra vonatkozóan megállapítja: náluk 61,2 százalék, a lengyeleknél 29,3 százalék, a cseheknél 61,8, a magyaroknál viszont csak 15,7 százalék volt a hibás támogatási kérelmek aránya. Ez nemcsak az új tagállamokban, hanem az akkori huszonötökön belül is a legalacsonyabb arány.
Hazánk 607 millió euróval, a teljes büdzsé 1,3 százalékával részesedett, aminek a nagyobbik felét a közvetlen kifizetések, a SAPS-támogatások teszik ki (61,4 százalék.)
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








