17 °C Budapest
Metaverse digital cyber world technology, man with virtual reality VR goggle playing AR augmented reality game and entertainment, futuristic lifestyle

Elstarolt a jövő fesztiválja: most bárki megismerheti 2022 slágerbefektetését, marketing trendjeit

2022. augusztus 25. 16:42

A BrandFestival trendLAB neves szaktekintélyek bevonásával - a jelen tendenciái alapján - vizsgálta a jövő menedzsment és marketing-kommunikációs trendjeit (TRENDS AND CHANGES THAT SHAPE 2023). A vezetőkkel folytatott beszélgetésekből számos stratégiai fontosságú terület rajzolódott ki, mint például a tükörkép világ, a digitális transzformáció, a metaverzum, mint az adatkapitalisták paradicsoma, a hiper célzás, digitális perszonalizáció, valamint a kollaboráció szerepe a kreatív márkamegoldásokban. A szakemberek továbbá olyan jelenségekkel is foglalkoztak, mint az employer branding-jelöltélmény, az etikus vállalatvezetés és agilis transzformáció, a shareholder vs. stakeholder kapitalizmus és a munkahelyi digitalizáció.

Egyre inkább gyorsuló világunkban a szervezet- és vezetőfejlesztésben, a kommunikációs trendek ismeretében lépést kell tartanunk a változásokkal. Aki lemarad, az kimarad! De mi az, amire oda kell figyelnünk ebben a turbulenciában és mi az, amire nem érdemes? Hogyan tudunk azokra a trendekre fókuszálni, amelyek a legmagasabb üzleti értéket hordozzák?

 Az a túlélőkészlet, amivel a vezetők korábban rendelkeztek, ma már nem működőképes. Sokan viszont még mindig azokat a stratégiákat és taktikákat alkalmazzák, amelyek karrierjük során - különösen pedig „olimpikoni” időszakukban - eredményesen működtek. Ezt a jelenséget a siker tehetetlenségi nyomatékának nevezem. Ezek a képességek mára a rugalmas alkalmazkodást követelő világban való boldogulás gátjává váltak. Az üzleti korszellem egyre nagyobb innovációs igényt, agilitást és vevőközpontúságot feltételez. A mai világ az adatelemzői képességek, a mély fogyasztó ismeret mellett digitális transzfomációval összefüggő skillek-et követel meg a vezetőktől. A jelen helyzet teremtő káoszában komoly lendületet kaphatnak azok a piaci szereplők, akik diszruptív üzleti logikájukkal újraírják a játékszabályokat.

- nyilatkozta Barna Tamás, a BrandFestival elnöke, a Republic Group reklámügynökségi csoport ügyvezetője.

A BrandFestival minden évben azokat a trendeket helyezi fókuszba, amelyek a legmagasabb üzleti értéket hordozzák. Mindezekből kiemelkedik napjaink egyik legizgalmasabb témája a digitális transzformáció, a virtuális stratégialkotás és a Metaverzumban rejlő lehetőségek.

METAVERZUM: AZ ADATKAPITALISTÁK PARADICSOMA

A Metaverzum az internet lehetséges jövőbeli fejlődési szintje, valós idejű digitális szimuláció, amelyben a felhasználók a fizikai világhoz hasonlóan élnek, dolgoznak és játszanak. Segítségével a társadalmi interakciók, az oktatás, a munka, a szórakozás is egyre inkább avatarok segítségével, 3D-s környezetben zajlik majd. Fontos szerepet kap majd a felhasználók virtuális tulajdona, amit blockchain technológia véd, és amikért NFT-vel (non-fungible token) lehet fizetni.

A Gartner kutatócég felmérése szerint 4 éven belül az emberiség negyede legalább napi egy órát fog a Metaverzumban tölteni. Hogy ez valóban így lesz-e, az még kérdéses.

A világ legnagyobb vállalatai igyekeznek elsőként belépni erre az új területre.

A divatipar korán ráébredt arra, hogy eredményességét a digitális vásárlás élményének fejlesztésével növelheti. Digitális cipők és ruhák, NFT-kiegészítők jelentek meg az utóbbi időben a piacon, az olyan ismert és nagy divatházak mint, a Gucci, a Dolce & Gabbana, a Balenciaga vagy a Burberry pedig már mind jelen vannak. A digitális terjeszkedés nem csak a luxusmárkákra jellemző, hiszen mára már olyan cégek is megkezdték a virtuális térhódítást, mint a Nike, az Adidas, a Tommy Hilfiger, a Zara és a North Face.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

Ha a sokszínűségre keresünk élő példát, Dennis Rodmannél (a Féreg) nem kell jobb jelölt. Kosárlabdázóként indult, és egészen extrém meredekségű hullámvasúttá alakította az életét. Most a Metaverzumban keres üzleti lehetőséget. A színes frizuráiból 6991 db-os NFT- kollekciót dobott piacra, 175 USD$/db áron.

 

A teljes trend dokumentum letölthető formátumban itt érhető el.

https://brandfestival.hu/trendlab/

A Programalkotó grémium tagjai:

  • Barna Tamás: Republic Group, ügyvezető, a BrandFestival elnöke
  • Burka Szilvia: Praktiker Magyarország, ex. marketing vezető
  • Csikesz Erika: TV2 Media Csoport, értékesítési igazgató
  • Dr. Berkes Péter: BrandFestival, szakmai igazgató
  • Dr. Bokor Tamás: Corvinus Egyetem Kommunikáció és Szociológia Intézet / Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék, egyetemi docens
  • Fincza Gergely: Y-shift, CEO
  • Furák András: Republic Group, portfólió-igazgató
  • Gesztesi Gábor: DIEGO Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., marketingigazgató
  • Juhász Diána: Lounge Group, képviselő
  • Kanti Péter: PwC Hungary, Manager at Technology Advisory
  • Kovács Gusztáv: TEVA, Assoc. Dir. OTC Marketing
  • Dr. Kulcsár Nikolett: Abbvie, Brand Manager Immunology
  • Lovas Tamás: Decathlon, marketingkommunikációs vezető
  • Marton Andrea: Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt.,marketing vezető
  • Márton Szabolcs: Republic Group, kreatívigazgató, a BrandFestival kreatív vezetője
  • Nád-Kántor Marianna: Cofidis, marketing vezető
  • Qayum Dániel: Peak Financial Services, tanácsadó
  • Palcsó Sára: Zwack Unicum Nyrt, marketing igazgató
  • Pöhacker Gábor: Deichmann, marketing vezető
  • Radovics Péter: Lounge Group, kreatívigazgató
  • Szili Tímea: Futureal Group/Cordia, Group Marketing and Communications Director
  • Szilva Mónika: Tesco Magyarország, Customer Director, Hungary and CE Lead
  • Szován Aranka: Reckitt Benkiser, Senior Brand & Trade Marketing Manager Hungary & Adriatics HomeCare Team Lead (Finish, Airwick)
  • Szűcs Krisztián: Y-shift, Head of Research
  • Taferner Ákos: METRO Kereskedelmi Kft., head of marketing
  • Tasi Dóra: Jacobs Douwe Egberts, marketing és média menedzser
  • Varga-Szilágyi Zsolt: Post For Rent, COO
  • Vízkeleti Ildikó: Auchan, marketing igazgató

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Ők azok, akik a válságból is profitálnak: keveseknek jön be, de nagyot kaszálnak majd

Pistyur Veronika szerint a válságban erős üzleti tervek is születhetnek, hiszen jobban figyelünk, és reagálunk, mint akkor, ha kényelem van.

Rengeteg magyar kedvenc terméke tűnhet el a boltok polcairól: óriási a baj, ennek nem látni a végét

Papírhiány, munkaerőhiány, az adózási rend változása mind hozzájárul ahhoz, hogy egyre nehezebb kiadni könyveket.

Lenullázhatja a magyar családokat a rezsiemelés: ide menekítsd a pénzed, amíg megteheted

Sokan a téltől félnek, mondván nehéz lesz kikalkulálni a megemelkedett rezsiárakat, de a lakásárak, albérlet árak is az egekben.

Megvan a válasz a brutális piadrágulásra? Ez az ital lehet a magyarok új kedvence

Az üzletek beszámolói alapján a kereslet elmarad még a járvány előtti időszaktól, azonban a melegnek hála lényegesen több alkoholos ital fogyott, mint az előző évben.

NAPTÁR
Tovább
2022. szeptember 27. kedd
Adalbert
39. hét
Szeptember 27.
Idegenforgalmi világnap
Szeptember 27.
A Google születésnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Győr - Nyugat-magyarországi Gazdasági Fórum 2022
Ingyenes régiós fórum a helyi kkv-knak szakértőkkel.
Megújuló energia workshop a Lakás kiállításon
3 napig ingyenesen a LAKÁS KIÁLLÍTÁSON szeptember 23-25 között!
EZT OLVASTAD MÁR?