A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Mi a magyarok kedvenc színe? Kiderült, mit kedvel a főváros és a vidék, férfiak és nők, fiatalok és idősek
A Pénzcentrum friss kutatásából sok nem mindennapi információ derült ki, közöttük az is, mi a magyarok kedvenc színe. Talán a barna? Nem, minden korosztályban, minden megyében, férfiak és nők között is toronymagasan győzött a kék szín. A leggyakoribb kedvenc szín tehát hazánkban egyértelműen a kék, azonban a zöldet és pirosat is sokan szeretik. Az alapszínek közül a sárga - citrom és narancs egyaránt - lemaradt, azonban a fekete és fehér, valamint a lila és türkiz is sokak kedvence lett.
Lapunk a 2022-es Népszámlálás kapcsán indította el egy felmérést, olyan kérdésekkel, amelyek a hivatalos kérdőívből kimaradtak. Nem kérdezték meg például, mi az ember kedvenc színe, milyen zenét hallgat szívesen, mekkora a lábmérete, vagy hány kávét iszik naponta. Kérdőívünkben ezekre és hasonló kérdésekre kerestük a választ. A beérkező válaszokat hetente, kérdésenként dolgozzuk fel, a kérdőív viszont továbbra is elérhető. Cikkünk végén, aki lemaradt volna, még kitöltheti.
A 2022. október 16-a és 28-a között beérkezett válaszok alapján megállapítható, hogy a legtöbb válaszadónknak a kedvenc színe a kék. A 3338 válasz 32,8 százaléka érkezett a kékre - vagy árnyalataira - a Mi a kedvenc színed? kérdésünkre. A válaszadók egyharmada tehát a kéket favorizálja. A zöldet 15,2 százalék, a pirosat 8 százalék jelölte meg kedvenc színének. A feketére a voksok 7,8 százaléka, a türkizre 6,1, a fehérre 5, a lilára 4,6 százaléka érkezett.
A narancssárga, rózsaszín, szürke, citromsárga, barna már kevesebbet kapott. A bordó, bézs, bíbor emelkedett még ki a beírt válaszok közül, illetve a válaszok 1 százaléka érkezett valamilyen más színre. A válaszadóknak 3,4 százaléka nem válaszolt, nem tudja mi a kedvenc színe, vagy nincs kedvenc színe.
Megvizsgáltuk, találunk-e valamilyen eltérést aszerint, hogy milyen korosztályhoz tartoznak a válaszadóink, hol élnek, vagy milyen neműek. Az derült ki, hogy a leggyakoribb kedvenc szín mindenhol, minden korosztályban, és férfiak, illetve nők között is a kék. Az arányokban viszont már akad eltérés.
A férfi válaszadók között arányaiban többen vannak, akiknek a kék a kedvenc színe: 37,4 százalék. A nők körében 30,1 százalék az arány. A fővárosban élnek a legtöbben (34,1%) a kéket kedvelők, utánuk a falun élők (33,1%) között vannak a legtöbben, de a városokban (32,9%) és a megyeszékhelyeken (32,7%) is közel a válaszadók harmada a kéket preferálja.
A 25 éven felüliek között szintén egyharmados a kéket kedvelők aránya, a 25 éven aluliak esetében viszont csak 28,7 százaléknak a kedvence. Ebben a korosztályban ráadásul az általánosságban szintén nagyon népszerű zöld és piros nagyban lemaradt, szemben a fekete színnel. A fiatalok körében a második leggyakoribb kedvenc szín ugyanis a fekete (15,4%), a harmadik pedig holtversenyben a zöld, a piros és a lila (7,4%).
A férfiak körében a második legkedveltebb szín a zöld (18,8%), harmadik a fekete (8,6%). A nők körében második a zöld (12,4%), harmadik a piros (8,5%) és a feketénél (7,1%) még a türkiz is kedveltebb (8,3%).
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az 50 feletti korosztályban második a zöld, harmadik a piros, negyedik holtversenyben a fehér és a türkiz, és csak ötödik a fekete, míg a 25-49 éves korosztályban harmadik a fekete. A lakóhely tekintetében abban nincs eltérés, hogy a leggyakoribb válasz a kék, második pedig a zöld. Viszont amíg a városokban a piros áll a harmadik helyen, a falvakban a dobogó alsó fokát a fekete foglalja el. Ami még érdekes, hogy a többnyire 4-5. helyen álló türkizt a községek lakói nem annyira preferálják, a top5-ben holtversenyben a lila és a fehér még a leggyakoribb kedvenc szín.
Ha pedig megyénként vizsgáljuk, hogy alakul a válaszadóink kedvenc színe, akkor is azt láthatjuk, hogy a kék elsősége töretlen. A második leggyakoribb kedvenc szinte mindenhol a zöld, kivéve két megyét. Békésben a türkiz a nagyon népszerű a kék mellett, Vas megyében pedig holtverseny lenne a fekete és zöld között, azonban ilyen esetben a megyék versenyében azt is figyelembe vettük, szavaztak-e a válaszadók valamilyen árnyalatra. Mivel jött beírt szavazat feketéhez közeli színre, második leggyakoribbnak számítjuk.
A harmadik leggyakoribb kedvenc szín már sokkal tarkább térképet mutat. A legtöbb helyen a piros van még a dobogón, a már említett Vas megyében a zöld. Békésben a piros szintén azért előzte a zöldet, amiért a második leggyakoribb színek között Vasban a fekete kerekedett felül. Érdekes még Zala és Pest megyék esete, ahol a harmadik legkedveltebb szín a narancssárga, illetve a türkiz lett. A fekete öt megyénkben, a fehér két megyénkben került fel a dobogóra.
Nincs még vége a kitöltésnek!
Ha valaki cikkünk nyomán kapott kedvet kérdőívünket kitölteni, nem maradt le semmiről. A kedvenc szín elemzését követően ugyanis meg fogjuk vizsgálni egyesével a többi kérdésünkre adott válaszokat is: kiderül majd, átlagosan hányas cipőt hordanak a magyar nők, a férfiak hány százaléka nem szereti a Bud Spencer-filmeket, vagy hogy milyen zenét hallgatnak a legtöbben Baranyában. A többi kérdésnél még befolyásolhatja a végeredményt egy-egy plusz kitöltés. Köszönjük, ha ezzel is segíted a munkánkat!
Nagy a baj a Netflixnél: kiszivárogtak a felhasználók jelszavai, ez lehet a streaming-platform vége?
A Netflix profitja az idei év első negyedévében jelentősen növekedett, részben a jelszómegosztás elleni intézkedéseknek köszönhetően.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Férfiválogatott - Tökéletes főpróba a hoki-vb előtt az olaszok vendégeként
- Őrizetben az orosz védelmi miniszter helyettese
- Továbbra is korlátozások és vám nélkül jöhetnek az unióba az urkán termékek
- Látóhatáron egy újabb üzemanyagár-sapka - a nap hírei
- Kész az új gyermekvédelmi törvénycsomag
- Kemény hangot ütött meg hatalmas országokkal szemben Azerbajdzsán elnöke