Idén az ingatlanpiacot a főváros és a vidék közötti különbségek növekedése, valamint az Otthon Start Program hatására erősen átalakuló vevői és eladói motivációk jellemezték.
Ha tömeges vagy teljes iskolabezárásokra nem is kell számítani a koronavírus-járvány második hullámában itthon, bizonyos területeken feltehetően elő fog fordulni, hogy egy-egy oktatási intézmény ideiglenesen kénytelen lesz ismét áttérni a digitális oktatásra. De vajon milyen eséllyel vágnak neki ennek a második körnek a magyar gyerekek?
Habár az idei, 2020/2021-es tanév a hagyományos módon, jelenléti oktatással indult el, azt még nem lehet tudni, miképp fog folytatódni. Ma reggel például rekordszámú, 365 új megbetegedést regisztráltak. És bár az egész országot érintő iskolabezárásokra talán nem kell számtani, lokálisan bizony előfordulhatnak.
Éppen ezért nagyon nem mindegy, hogy az oktatásban rész vevő fiataloknak milyen a hozzáférésük a digitális térhez, az eszközökhöz és az internethez. Az Eurostat júliusban publikált statisztikája szerint a magyar 16-24 év közötti fiatalok igencsak le vannak maradva digitális készségeket tekintve Európa más országaihoz viszonyítva. Az Európai Unióban az ehhez a korosztályhoz tartozó fiatalok 80 százalékának van átlagosan alapvető (basic), vagy annál jobb digitális tudása, amely ahhoz szükséges, hogy elboldoguljon a 21. században. Ahhoz viszont elengedhetetlen, hogy egy világjárvány esetén sikeresen vegye a digitális tanrend kihívásait.
És bár A Prensky-féle digitális bennszülött fogalmiság erősen tartja magát a köztudatban, tény, hogy a digitális bennszülöttség nem egyenlő a magas szintű digitális kompetenciákkal. "A tinédzserek sokat használják az eszközt, de nem olyan tevékenységekre és módon, amelyek a munkaerőpiacon sokat érhetnek majd - mondta el korábban a Pénzcentrumnak Váczi Dorka, tanár, az Újpedagógia alapítója, trénere, majd hozzátette: "Emellett nagy általánosságban a pedagógustársadalom digitális írástudása sem megfelelő ahhoz, hogy a diákok felkészültségét javítsa, fejlessze, így sorra vallanak kudarcot azok a programok, pályázatok, ahol az iskolák ’csak’ eszközöket kapnak, hiszen sok esetben a tanárok nem tudják hogyan és mire használják ezeket.
A digitális kompetencia azonban csak egy dolog, eszköz és internetkapcsolat nélkül semmit sem ér. A PISA 2018-as felméréséből kiderül, hogy mi magyarok nem is állunk olyan rosszul internetelérésben. Az alábbi táblázatban azt láthatjuk, néhány OECD országgal összehasonlítva, milyen a lefedettség hazánkban.
Ennek ellelére Magyarországon a háztartások 86 százaléka rendelkezik szélessávú internetkapcsolattal, tehát megközelítőleg több mint fél millió háztartás nem mondhatja el ugyanezt magáról. És bár az utóbbi évek tendenciája azt mutatja, hogy egyre több magyar háztartás csatlakozott be az internet világába, azért jócskán van olyan hazai régiónk, ami igencsak az elmaradott EU-s régiók táborába tartozik.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A két legrosszabbul teljesítő magyar régió (Dél-Alföld, Észak-Magyarország) egyébként az összesített EU-s, több mint 700 régiót felvonultató listán hátulról a 97-98. helyen helyezkedik el. Míg a két legjobb (Pest, Közép-Magyarország) elölről a 125. és 138. helyen szerepelt 2019-ben.
Ugyanezen 2018-as PISA felmérés összesíti a diákok rendelkezésére álló digitális eszközöket is. E szerint a magyar tanuló 84,1 százaléka rendelkezik asztali számítógép-hozzáféréssel, 81,7 százalékuk hordozható géppel, 70,9 százalékuk pedig tablettel.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








