lead
lead
Rendőrkézre került egy budapesti fiatal, aki kamu internetes hirdetésekkel próbált pénzt szerezni – közölte arendőrség hivatalos oldalán. A többtucatnyi sértett felkutatása jelenleg is folyamatban van.
Budapesti online csalóra csaptak le a Kecskeméti Rendőrkapitányság Vizsgálati Osztályának munkatársai még október 25-én reggel. Az alig 19 éves H. Kálmán a gyanú szerint több tucat embert károsított meg néhány hónap alatt. A fiatal legalább öt banknál nyitott számlát a saját nevére és ismerősei nevére, majd az egyik népszerű internetes oldalon bútorokat, háztartási gépeket hirdetett meg eladásra úgy, hogy azok nem is voltak a tulajdonában – írja a police.hu.
Az elfogott fiatal a kihallgatásán elmondta, könnyű pénzszerzési lehetőségnek gondolta ezt a csalási formát, mivel a korábbi munkahelyein nem érezte jól magát. A módszere általában az volt, hogy előre csupán a „szállítási költséget”, esetleg a termék árának a felét utaltatta el a gyanútlan áldozatokkal, akik így – a biztonságosnak gondolt utánvételes fizetés miatt – már nem is gyanakodtak átverésre. A férfi a kisebb-nagyobb pénzösszegeket azonnal leemelte a bankszámláiról, és élettársával együtt mindent magukra költöttek.
A kecskeméti nyomozók az eddigi kihallgatások alapján ötrendbeli, üzletszerűen elkövetett csalás miatt vették őrizetbe a fiatalt, ám a még elemzés alatt álló bankszámlakivonatok, telefonhívások alapján a sértettek száma akár a százat is meghaladhatja. A rendőrök az elkövetkező néhány hétben mindenkit meg fognak keresni, aki pénzt utalt a bűnelkövető valamelyik bankszámlájára. A férfit – a bűnismétlés reális veszélye miatt – őrizetbe vették, és kezdeményezték letartóztatását. A rendőrök azt is vizsgálják, hogy voltak-e társai, és ha igen, azok mivel gyanúsíthatóak.
lead
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.


