A részvénypiac forgalma 52,9 milliárd forint volt, a vezető részvények a Mol kivételével erősödtek az előző napi záráshoz képest.
A hazai lakosság túlnyomó többsége úgy gondolja, hogy tudatosan tervezi meg a hitelfelvételt, amikor lakásvásárlásra vagy otthona felújítására készül, de nem elhanyagolható azoknak az aránya sem, akik bizonytalankodnak, és nehezen hozzák meg a döntéseket.
Az OTP Bank és otpotthon.hu megbízásából készült országos reprezentatív kutatás eredménye azt mutatja, hogy a finanszírozási lehetőségek önálló feltérképezése mellett sokakat a hitelezéssel foglalkozó ügynökök, banki szakemberek segítettek át a nehézségeken. A tapasztalatok birtokában, utólag azt is sokan beismerik, hogy ha újra belevágnának, néhány dologra jobban odafigyelnének.
A lakásfelújítást vagy vásárlást hitelfelvétellel lebonyolító válaszadók két nagy csoportra oszthatók, a többség (43 százalék) utólag is úgy értékeli, hogy megfelelően tájékozódott előzetesen a lakásvásárlással összefüggő hitelfelvételi folyamatokról, így a kapott információk alapján, gond nélkül meg tudta oldani a feladatot. Ennél valamivel kevesebben (40 százalék) vannak azok, akik a szakemberektől kapott tanácsoknak, támogatásnak köszönhetően tudtak elindulni vagy éppen tovább lépni, amikor elakadtak a folyamatban. Mindössze a megkérdezettek 8 százaléka mondta azt, hogy az első pillanattól kezdve bizonytalannak érezte magát, és nehezen hozta meg a szükséges döntéseket, további 9 százalék pedig többször elbizonytalanodott a folyamat során.
A kutatás eredményéből az is kiderült, hogy főleg a fiatalabbak, a 18-34 éves korosztály tagjai kértek szakértői segítséget a hitelügyintézőktől, míg a 70 feletti generáció képviselői 82 százalékban önállóan tájékozódtak a lehetőségekről, maguk gyűjtötték be a szükséges információkat. Ennek valószínűleg az lehet az oka, hogy a csoport tagjai már rendelkeznek lakásvásárlási tapasztalattal és tudják mire érdemes figyelni.
Nemcsak a kor, a lakóhely szerint is voltak különbségek a hitelfelvevők hozzáállásában, tapasztalataiban. A legtöbb bizonytalankodó Észak-Magyarországon él, a dél-dunántúliak jellemzően a hitelügynökökre, míg az alföldiek inkább a banki ügyintézőkre támaszkodtak legszívesebben lakásfinanszírozási kérdésében. A Nyugat és Közép-Dunántúl térségében pedig az volt megfigyelhető, hogy a hitelfelvételre készülők az induláskor elveszettnek érezték magukat, de a banki ügyintézőktől kapott segítségnek köszönhetően gyorsan úrrá lettek a nehézségeken. Budapesten a hitelfelvevők többsége (51%) úgy nyilatkozott, hogy nem volt bizonytalan, mert megfelelően tájékozódott hitelfelvétel előtt, a megkérdezettek 27 százaléka viszont bizonytalan volt, de szakértői segítséggel el tudott indulni, illetve megoldották a problémáját.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A lakásvásárlás fontos döntés, így nem mindegy, hogyan zajlik a folyamat. Nagyon megnehezítheti az ügymenetet, ha a hiteligénylés közben derül ki például, hogy az adásvételi szerződés nem megfelelő tartalommal, formában készült el vagy, hogyha nem tudunk egy olyan szolgáltatásról, mint például az azonnali értékbecslés, amivel akár egy héttel is lerövidíthető az ügyintézés.
A válaszadók közel fele utólag is úgy látja, jól mérte fel a hiteligénylést. Azok, akik változtatnának, ha újrakezdhetnék a hitelügyintézést, azt válaszolták, hogy jobban átgondolnák a terveiket, több időt szánnának a lehetőségek feltérképezésére, rugalmasabban állnának a kereséshez, előbb kérnének szakértői segítséget.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








