Az építőiparban 2025-ben a csökkenő megrendelések mellett a munkaerő megtartása jelentette a legnagyobb kihívást.
Szeptember 23-án nyitja meg kapuit a MOMsport Uszoda és Rendezvényközpontban a Portfolio Lakás Kiállítás. Az egész hétvégén tartó, ingyenesen látogatható rendezvényen az érdeklődők a hazai ingatlanpiac legjelentősebb szereplőitől kaphatnak első kézből információkat a jelenlegi gazdasági helyzet piaci hatásairól, az energiahatékonyság és fenntarthatóság felértékelődéséről és a piaci trendekről.
Mindenki arra keresi a választ, hogy szabad-e most lakást venni, és ha igen, akkor milyet? A pénteken kezdődő kiállítás előadásain a legnagyobb hazai ingatlanfejlesztők, pénzügyi szakértők, energetikai szakemberek veszik számba, hogy még mindig az ingatlan-e a legjobb befektetés, és ha igen, akkor érdemes-e passzívház helyett egy okosházzá alakított Kádár kockát vásárolni?
A rendezvény legfőbb értéke évek óta az, hogy mindenkire számít, a teljes szektort lefedi. Összehozza a lakásközvetítő hálózatokat, a bankokat, a lakástakarék-pénztárakat, a biztosítókat és a szolgáltatókat – és természetesen a potenciális vásárlókat is.
Kulcskérdés a rezsi
A fenntarthatóság és energiahatékonyság kérdése a lakáspiacon is egyre jobban felértékelődik. Az új lakások szigorodó energiahatékonysági követelményei elsősorban a fejlesztőket érintik, az emelkedő energiaárak miatt azonban a vásárlók is egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak mind a várható fenntartási költségek mind a kibocsátási értékek alakulásának. Felértékelődnek a legjobb energiabesorolású ingatlanok, a korszerűtlenebb lakások pedig sokat veszthetnek értékükből.
Ehhez kaphatnak segítséget most az érdeklődők: milyen ingatlant érdemes most venni, milyen megoldások érhetők el az energiahatékonyság növelésére, a rezsiköltségek csökkentésére, ezért pénteken, szombaton és vasárnap is tanácsadói pultokat állítunk fel, és több workshop-ot szervezünk. A tervezett témák között a lakások energiafogyasztása, a különböző fenntartható megoldások alkalmazása (hőszivattyú, napelemek, szigetelések stb.), az okosotthonok kialakítása és a lakás - e-mobilitás kapcsolata (elektromos járművek töltése) egyaránt szerepel.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








