Az ukrán államfő szerint a háborús helyzet és a biztonsági kockázatok lehetetlenné teszik a demokratikus választások megtartását.
Egy a teljes magyar webre kiterjedő kutatásában 75 ezer weboldalt vizsgáltak meg, amelyek közül 34 ezret nem találtak biztonságosnak. A nem biztonságos weboldalak továbbra is a hagyományos HTTP kapcsolatot használják, amely semmilyen titkosítást nem tartalmaz, hitelkártya adatok, személyes adatok kerülhetnek illetéktelen személyek kezébe.
A HTTPS kapcsolat meglétét a Google szigorúan ellenőrzi, 2018. július óta a Chrome böngésző címsorában a "Nem biztonságos" felirat jelenik meg, amennyiben a weboldal nem rendelkezik vele.

Már nem csak a webáruházak esetén kötelező
A hagyományos HTTP kapcsolat sérülékenysége és támadhatósága első körben az online fizetést biztosító weboldalak, webáruházak esetén okoz kiemelt problémát. A személyes adatok védelmével összefüggésben viszont manapság már minden olyan weboldal számára kötelező, ahol a látogatók bizalmas adatokat (nevet, címet, telefonszámot ... stb.) tudnak megadni például egy kapcsolat felvételi űrlapon keresztül - áll a Usernet Blog közleményében.
Mit mond a SEO szakértő?
Megkérdeztük Szuhi Attilát, az egyik legnépszerűbb hazai SEO blog az ite.hu szakértőjét, miért fontos a biztonságos kapcsolat a weboldalak, webáruházak szempontjából:
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Hogyan támadják a védtelen weboldalakat?
A HTTPS-el nem rendelkező weboldalakra a veszélyt az úgy nevezett "man-in-the-middle" típusú támadás jelenti. Az ilyen támadásoknál egy harmadik személy el tudja tulajdonítani a kommunikáció során küldött üzenetet vagy akár veszélyes kódot is bele tud rakni a látogató tudta nélkül.
Hogyan tehető biztonságossá egy weboldal?
A megoldást egy úgynevezett SSL tanúsítvány megvásárlása és beüzemelése jelenti, amely lehetővé teszi, hogy a weboldal a korábbi HTTP helyett a biztonságos HTTPS kapcsolaton keresztül legyen elérhető. SSL tanúsítvány a legtöbb tárhely szolgáltató cégnél vásárolható, az árak jellemzően pár száz forinttól a 25 ezer forintos éves díjig terjednek. A tanúsítvány megvásárlása után a webfejlesztő segítségére van szükség, aki elvégzi a weboldalon a megfelelő átalakításokat. A Usernet által elvégezett felmérés rávilágít arra, hogy bár a biztonsági szakértők és a böngésző programok évek óta figyelmeztetnek a veszélyre, a hazai weboldal és webáruház tulajdonosok közel fele továbbra sem állt át a látogatók biztonságát szolgáló HTTPS kapcsolatra.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








