Az idén mintegy 15 milliárd forint áll rendelkezésre a lakossági szelektív hulladék gyűjtésére és újrahasznosítására, ez mintegy 80 ezer tonna hulladék begyűjtésére elegendő, a jövőben ezt a mennyiséget növelni kívánják - közölte Illés Zoltán környezetügyért felelős államtitkár szerdán Budapesten a témáról tartott sajtótájékoztatón.
A szelektív gyűjtés arányának növelése érdekében országos megállapodást kötnek a közszolgáltatókkal a lakossági szelektívhulladék-gyűjtésről, emellett pedig bevezetik a tonnánkénti 20 eurós, mintegy 6.000 forintos lerakási díjat, hogy a gyűjtést a lakosság körében ösztönözzék.
Vámosi Oszkár, az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség (OHÜ) ügyvezetője hozzátette, hogy a jövőben szeretnék elérni a 60 százalékot meghaladó szelektívhulladék-gyűjtési arányt a lakosságnál, ám ez csak távoli cél lehet, mert jelenleg ez az arány a csomagolóanyagokat tekintve is csupán mintegy 10 százalék.
A szelektív gyűjtést a termékdíjból származó bevételekből finanszírozzák, az idén a várhatóan 60 milliárd forint körüli bevételből 15 milliárdot fordítanak erre a célra. Jövőre a termékdíjbevétel a tervek szerint 85 milliárd forintra nő, amiből 30 milliárd forintot szánnak a szelektív gyűjtésre.
A sajtótájékoztatót követően az OHÜ ügyvezetője öt közszolgáltató céggel írt alá megállapodást a szaktárcánál. A megállapodásban részt vevő cégek az FKF Zrt. (Budapest), a Biokom Kft. (Pécs), az A.K.S.D. Kft. (Debrecen), továbbá a Térségi Hulladékgazdálkodási Kft. (Nyíregyháza), valamint az AVE Miskolc Kft. (Miskolc). Az említett cégeken kívül még több mint 100 közszolgáltatóval szeretnének szerződést kötni ezen a területen.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Vámosi Oszkár az MTI kérdésére válaszolva elmondta: Magyarországon évente mintegy 4-4,5 millió tonna hulladék keletkezik, ebből a lakossági hulladék 2,5 millió tonnát tesz ki. A lakossági hulladékmennyiségből 860 ezer tonna a csomagolási hulladék, amelyből szelektíven mintegy 80 ezer tonnát szeretnének begyűjteni az idén. Hozzátette: ez a mennyiség mintegy 20-25 százalékkal több, mint tavaly és tavalyelőtt volt.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








