A Bloomberg információi szerint több dubai vállalat - köztük a neves Nakheel is - dollár milliárdokkal tartozik olyan japán alvállalkozóknak, melyek a metróépítés és a Pálmasziget megalkotásából vették ki a részüket. Az emirátusok egy 20 milliárd dolláros "krízisalapot" hozott létre az ilyen vállalkozások támogatására, amit a hírek szerint még ebben a hónapban megtoldanak további 10 milliárd dollárral.
Számos japán acél- és építőipari nagyvállalat küzd ezzel a problémával, többen a túlélésért küzdenek, amiért nem jöttek meg a pénzek Dubaiból. Az arab cégek bevételi terveit teljesen felborította a válság, ezért óriási gondot jelent a kötelezettségek teljesítése.

A Zayed sejk sugárút
A Deutsche Bank novemberi elemzése szerint a korábbi csúcsponthoz képest 52 %-kal alacsonyabbak az ingatlanárak, a válság pedig úgy elgáncsolta a hitelpiacot, hogy a vásárlók - különösen a spekulánsok - elmenekültek a piacról.
A nemfizetés miatt szenvedő japán vállalatok (köztük a Mitsubishi, a Taisei, az Obayashi és a Kajima is) most az emirátusok építőiparának megsegítésére létrehozott alapban bíznak. Meg nem erősített hírek szerint a Nakheel korábban megkereste a partnereit, akikkel 25-35 %-os levonásokat akartak elfogadtatni, de az alvállalkozók ebbe nem mentek bele.
A fejlesztők röviden kommentálták az esetet: "Továbbra is keményen dolgozunk a bevételekért, de azok messze nem olyan ütemben érkeznek, mint azt korábban terveztük".
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








