Az értékesítési célú lakásépítési beruházások finanszírozási piaca alaposan beszűkült, gyakorlatilag csak az kaphat hitelt, aki olyan stabilan áll a lábán, hogy nincs is rá szüksége.
Az FHB az értékesítési célú lakásépítési beruházások finanszírozására a korábbi években megszokottnál is szorosabb finanszírozási struktúrák mellett tud csak hitelt nyújtani, jelentősen megnőtt ugyanis az ilyen fejlesztések finanszírozási kockázata a kivitelezés és az értékesíthetőség terén is. A forint svájci frankhoz és euróhoz mért árfolyamának utóbbi időben tapasztalt rendkívüli volatilitása miatt az FHB jelenleg egyáltalán nem nyújt lakásépítő vállalkozások részére devizaalapú hitelt. Értékesítési célú lakásépítésre forintban a vonatkozó kormányrendeletben szabályozott kiegészítő állami kamattámogatásos konstrukció mellett piaci kamatozású hitel vehető igénybe. Az FHB nem vállal koncentráltnak tekinthető finanszírozási kockázatot sem, azaz nem finanszíroz több száz lakásos nagyprojekteket. Az elvárt önerő tekintetében hozzávetőleg 35-50 százalékra, míg az elvárt előértékesítést illetően 25-50 százalékra nőtt az előzetesen teljesítendő elvárt arány.
Az OTP-nél ugyan továbbra is finanszíroznak értékesítési célú lakásépítési projekteket, azonban csak akkor, ha azok kellően megalapozottak. A források drágulása (mind a beruházói, mind a vevőfinanszírozási oldalon), a foglalkoztatottság és a reáljövedelmek csökkenése miatt ugyanis a lakossági kereslet további mérséklődésére számítanak. Elvárás, hogy a hiteligénylő az adott projektméretben jelentős szakmai tapasztalattal és referenciával, pozitív megítélésű banki múlttal rendelkező vállalkozás legyen, megfelelő mutatókat (például épített/eladatlan lakások, átlagos értékesítési futamidő, a projekthitel adósságszolgálatát biztosító sajáterő- és előértékesítettségi arány) "produkáljon". Az elvárt átlagos értékesítési idő 2-3 év.

Itt a friss árlista: ennyibe kerülhet az Ország Tortája 2025-ben szeletenként a magyar cukrászdákban
A tortákat augusztus 19-től lehet megkóstolni a Magyar Ízek Utcájában a Várkert Bazárban, és országszerte több száz cukrászdában.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egyre többen használják a hulladékudvarokat: így jut vissza a körforgásba a régi bútor, elektronikai eszköz
Most akár pénzjutalmat is nyerhet, aki a megjelölt napon adja le felesleges holmiját.
-
Ingyenes és könnyen elérhető: egyre többen használják a hulladékudvarokat
Aranykuka kampányt indított a MOHU.
-
Budapest Borfesztivál: minden kortyban élmény, minden cseppben elegancia (x)
A Budapest Borfesztivál szeptember 11. és 14. között 4 napra elfoglalja méltó helyét a borkultúra, a gasztronómia és az elegancia fellegvárában.


