A legtöbb településen az inflációt meghaladó mértékben emelik díjaikat a vízközművek, illetve a tulajdonos önkormányzatok. A Magyar Vízközmű Szövetség 6-7%-os drágulást javasolt 2009-re, mely a legjobb esetben is meghaladja a 4% körülire várt pénzromlás mértékét - írja a Magyar Nemzet.
Az inflációt meghaladó tarifaemelést a folyamatban lévő beruházások és az évek óta 10%-nál nagyobb mértékben dráguló villamos energia indokolja.
Több városban is 10%-hoz közelítő értékű lesz a díjemelkedés: Budapesten a Fővárosi Vízművek 8,4%-kal drágítana, mellyel januártól egy köbméter ivóvíz ára 180,5 forintba kerülne, amihez még hozzájön a 20% áfa. Emellett a Fővárosi Csatornázási Művek 9,9%-kal emelné a szennyvíz-elvezetés díját, így az egy köbméterre jutó tarifa 260,5 forintra változik.
A növekvő közműköltségek a lakosság tartozásában is megjelennek. A kintlévőségek emelkedése bizonyos mértékben érzékelhető, ám ez még nem a válság hatása. A tartozások mértéke csak lassan, 1-2%-kal növekedett az elmúlt évben, jövőre azonban mindenképpen rosszabb folyamatokra lehet számítani.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








