A hitelpiaci válság ki(sz)élesedésével várhatóan még nehezebb lesz jelzáloghoz jutni, ezt felismerve sokan feladhatnak a kísérletezéssel, hogy eladják házaikat.
Néhány brit ingatlaniroda már beszámolt arról, hogy a válság mélyülésével egyre zuhanó ingatlanárak felkeltették már a spekulánsok figyelmét, ugyanakkor a hitelezési feltételek szigorodása sok vevőt kizár a piacról, így a jelentős túlkínálat miatt még inkább nyomottak az árak.
Sokan nem is számítanak a helyzet javulására tavasznál hamarabb. Egy legfrissebb felmérés szerint az átlagos brit ingatlanárak az elmúlt hónapban további egy százalékkal, vagyis 2378 fonttal csökkentek, az egy évvel korábbi szinttel összehasonlítva egy több mint 14 ezer fontnyi visszaesést jelent.
Néhány szakértő azonban reménykedik még abban, hogy a pénzpiacok válsága nyomán, valamint a tőkepiaci befektetések kockázatossága folytán idővel az emberek ismét felismerik az ingatlanba történő befektetés lehetőségeit, és akkor helyre billenhet az ágazat.
Egy új törvényi előírás azonban most csak nehezít a lakástulajdonosok egyébként sem rózsás helyzetén, ugyanis az eladásra váró ingatlanok esetén egy tanúsítványt kell kiváltaniuk - úgynevezett energy performance certificate - ami közel 100 fontjába kerül a tulajdonosnak. Ez tehát ismét csak arra sarkallja az eladókat, hogy elálljanak eredeti szándékuktól, és inkább kivárják, amíg az árak ismét emelkedni kezdenek, máskülönben jelentős veszteséggel tudnak csak túladni otthonaikon.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az ingatlanirodák jelentései alapján hét hónapja most először fordult elő, hogy kevesebb az eladó ingatlan, mint egy hónappal ezelőtt.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








