A túlkínálat jellemezte ingatlanpiacok esetében mindenképpen lényeges kérdés az eladók számára, hogy valamilyen módon különlegessé, "jó vásárrá" tegyék az általuk piacra vitt lakást vagy családi házat. A vevőcsalogatás eszközei között azonban nem árt biztos kézzel válogatni, a jelentős költséget vagy veszteséget jelentő instrumentumok ugyanis gyakorta tévútra vihetnek.
Az egyik tengerentúli szaklap ezért a legnagyobb ingatlanügynökségek szakértőinek véleményét kikérve összegyűjtötte azokat az ösztönzőket, melyek a leggyakrabban szolgálnak az otthonukat értékesíteni szándékozók hasznára.
1. Engedmények az árból: jól gondold meg, mit cselekszel!
Minden eladó a kínálati ár megállapításakor már kalkulál azzal, hogy meddig hajlandó úgymond "lemenni az árral", vagyis mennyit hajlandó maximum engedni az árból. A hazai szakemberek szerint a jól megállapított ár azonban kulcsfontosságú, így nem érdemes az alkudozásnak túlságosan nagy teret hagyni.
Természetesen előfordul, hogy a vásárlót csakis az ár, és ezáltal a rendkívül magas törlesztőrészletek rettentik el az adásvételi szerződés megkötésétől. Gyakoribb azonban, hogy a hasonló árkategóriába tartozó ingatlanok között kell választaniuk, itt viszont nagyobb szerepet játszanak az egyéb apró juttatások.
2. Kamatfizetés: a bankoknak is bejött
A hitelkamatok részleges felvállalása is megfelelő ösztönző lehet, hiszen a jelenlegi magas kamatterhek mellett mindenképpen csábító, ha főként a kezdeti időszakban a törlesztőrészleteket ily módon csökkenti az eladó.
A kamatfizetés úgy történik, hogy az eladó az általa felvállalt 1-3 éves periódusra vonatkozó kamatok egyé részét (max. 1-2 százalék) egy meghatározott számlára utalja át, ahonnan a bank a megfelelő összeget a későbbiekben minden hónapban leemeli.
3. Önrész nélkül - így már sokaknak kellene...
Az önrész megfinanszírozására a különböző nyugat-európai országokban és az Egyesült Államokban többféle konstrukció is létrejött, leggyakrabban a szülök fizetik meg a hitelfelvételhez szükséges önrészt, az általuk adott kölcsönért cserébe pedig előre rögzített mértékben részesülnek az ingatlan értéknövekedéséből származó hozamból.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az önrészt azonban az eladó is finanszírozhatja, amellyel főként az első lakásvásárlók számára teheti vonzóvá az általa eladásra kínált ingatlant. Ezzel a módszerrel természetesen elkerülhetővé válik az eredeti kínálati árból való elengedés.
4. A hitelen túl is van élet
A lakáshitellel kapcsolatos költségek átvállalásán kívül megfelelő ösztönző lehet az adásvétellel kapcsolatos egyéb költségek, illeték és hitelfedezeti biztosítás díjának kifizetése. Erre leggyakrabban akkor kerül sor, ha az eladó besegít az önrész kifizetésébe.
5. Nem mindenhol előny a garancia
Az eladó az öregebb családi házak és lakások esetében vállal általában garanciát, amely összesen néhány száz dolláros költséggel jár. A felújításra váró és újszerű ingatlanok esetében azonban nincs értelme ennek a szolgáltatásnak, amely ilyen esetben csupán felesleges pénzkidobást jelent.
6. Kicsi a bors, de...
A legnagyobb előnyt azonban az első látás apróságnak tűnő kedvezmények adhatják: ilyen például egy úszómedence esetében a tisztíttatás biztosítása további egy évre, vagy egy zongorának kialakított sarok esetében az, ha magunk mögött hagyjuk a hangszert is.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








