Az SCD hivatalosan elindítja a két éve beígért, százmilliárd forintos balatoni fejlesztési programját. Az elmúlt években ez a cégcsoport vásárolta fel mintegy kilencmilliárd forintért a balatoni régió három meghatározó turisztikai cégét: a Siotourt, a Balatontouristot és a Zalatourt, amelyek a tó környéki kempingek döntő többségét is birtokolják - írja a Népszabadság.
A tervek szerint 21 településen 28 beruházást valósítanak meg a következő hét évben: szállodák, konferencia- és egészségturizmust kiszolgáló létesítmények és szórakoztatóparkok épülnek majd. A beruházásokkal számítások szerint mintegy 30 százalékkal növekedhet a balatoni vendégéjszakák száma, több mint 1,500 új munkahelyet hoznak létre, és gazdaságélénkítő hatása az állam, valamint az önkormányzatok számára is érzékelhető lesz évi 8-9 milliárd forintnyi adóbevétel formájában.
A balatoni régió legnagyobb beruházójává vált SCD projektjeit 20-25%-ban önerőből, 50-70 százalékban banki hitelből kívánja finanszírozni, számítva uniós forrásokra és befektető társaságok részvételére. A tervek szerint csak olyan partnert vonnak be a beruházásokba, aki 10-20 évre fekteti be pénzét, hiszen kb. 7 éves megtérülési időre lehet számítani.
A 28 projekt két legnagyobb beruházása Balatonfüreden és Zamárdiban valósul meg. Füreden 21 hektáron, 12.6 milliárdból építik fel 2010-ig a Füred Resort üdülőparkot 150 szállodai szobával és 80-100 üdülőházzal, Zamárdiban pedig 15 milliárdból 12 hektáron Zamárdi Balaton Park néven 2011-ig akvapark és szórakoztatócentrum jön létre.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








