6 °C Budapest
A young woman smiling while on her way to spend the day at a lake with her friends.

Őrült pénzeket költöttek SZÉP-kártyáról a magyarok: egyre több helyen fogadják el

2022. január 26. 14:32

A kikapcsolódásra vágyó családoknak 2021-ben is egyszerűen felhasználható pénzügyi forrást, a járványban különösen súlyos csapásokat elszenvedett hazai turizmusnak és vendéglátásnak pedig mentőövet jelentett az OTP SZÉP kártya. A kártyatulajdonosok 2021-ben 306 milliárd forintot költöttek, ami 60 százalékkal magasabb az előző évhez képest. A termék növekvő népszerűségét jelzi, hogy az OTP Pénztárszolgáltató adatai szerint az elmúlt évben az új ügyfelek és elfogadóhelyek száma, a feltöltések és költések összege egyaránt dinamikusan emelkedett.

Tavaly csaknem 180 ezerrel gyarapodott az új kártyabirtokosok száma, ami 21 százalékkal meghaladja az előző év 148 ezres bővülését. A munkáltatók közül az év végéig összesen több mint 24 ezren választották az OTP SZÉP kártyát dolgozóik feltöltődésének támogatására. A kártyákra feltöltött összeg megközelítette a 300 milliárd forintot, ami több mint a negyedével múlja felül a 2020-as adatot. Még nagyobb az ugrás a költéseknél.

A kártyatulajdonosok tavaly 64,4 millió tranzakcióban 300 milliárd forintot meghaladó összeget fizettek ki az elfogadóhelyeken, míg a megelőző évben ez nem érte el a 200 milliárdot. Igaz, akkor a járványügyi korlátozások miatt gyakorlatilag lefagyott a turizmus és a vendéglátás, a nyitás azonban alaposan felpörgette a forgalmat, amihez a SZÉP-kártyás költések meghatározó mértékben járultak hozzá. Egyre több vállalkozás ismerte fel a kártya elfogadásával járó előnyöket, az újabb csatlakozó cégekkel tavaly 10 ezerrel nőtt, ezzel 50 ezer fölé emelkedett az elfogadóhelyek száma. Az OTP Pénztárszolgáltató gyorsan és rugalmasan reagált a tavalyi jogszabálymódosításokra, ennek köszönhetően a kártyatulajdonosok és a szerződött partnerek zökkenőmentesen tudták kihasználni a változásokkal járó előnyöket.

A 10 éves múltra visszatekintő SZÉP-kártya indulásakor meghatározott cél volt, hogy a családok pihenésének, feltöltődésének támogatása mellett stabil bevételi forrást biztosítson a hazai turizmus és vendéglátás számára. A 2021-es adatok egyértelműen megerősítették, hogy a konstrukció beváltotta ezeket a reményeket: SZÉP-kártyásaink tavaly szálláshelyre megközelítőleg 73, vendéglátásra csaknem 202, szabadidős tevékenységre pedig több mint 32 milliárd forintot költöttek. Miközben pihentek, kikapcsolódtak, hozzájárultak a turizmus, a gazdaság, az ország életének beindításához

- nyilatkozta Lendvai Mónika, az OTP SZÉP kártya területi vezetője, aki hozzátette, hogy munkaadóként idén is érdemes felajánlani ezt a típusú cafetériát, mert az adózási előnyök mellett nagyban hozzájárul a munkavállalók jóllétéhez, erősítve ezzel a motivációt és a lojalitást.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. április 18. 19:12
Az előző felelős szerkesztő több mint három év után távozott a népszerű YouTube-csatorna stábjának é...
Bankmonitor  |  2024. április 18. 16:39
Az ingyenes készpénzfelvételi lehetőség kiterjesztésre kerül a postára is, ez a javaslat látott napv...
Kasza Elliott-tal  |  2024. április 18. 14:37
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a he...
Holdblog  |  2024. április 18. 12:13
A MicroStrategy 2020-ban kezdett el bitcoint vásárolni. A szoftvercég eredetileg csak többletlikvidi...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem