Az MNB előzetes adatai alapján a magyarok mintegy 12 626,5 milliárd forintot tartanak lekötés nélkül a bankszámlájukon.
Az elmúlt egy évben 234 milliárd forint értékben vásároltak kizárólag a Magyar Posta hálózatában elérhető, nyomdai úton előállított Magyar Állampapír Pluszt (MÁP Plusz) - közölte a Magyar Posta annak alkalmából, hogy egy éves az állampapír.
A Magyar Állampapír Pluszt elektronikus formában 2019. június 3-tól, míg nyomtatott formában 2019. november 4. óta lehet megvásárolni. Mindkét típus forgalmazásában a Magyar Posta is részt vesz az erre kijelölt postahelyeken. A közlemény szerint az értékesített állomány 27 százalékát Budapesten és Pest megyében vásárolták. A legnagyobb, 2,5 milliárd forint értékben az elmúlt egy évben a Nyíregyháza 1 postán vásároltak az ügyfelek, a második helyezett Miskolc 1 posta 2,3 milliárd forinttal, a harmadik pedig Pécs 1 posta 2,2 milliárd forinttal.
Ezt követi 2,02 milliárd forinttal Kecskemét 1 és 1,96 milliárd forinttal Kazincbarcika 1, a fővárosi posták közül kiemelkedő volt a XI. Fehérvári úti Budapest 112 posta 1,9 milliárd forintos értékesítése, az így hatodik a sorban.
A nyomdai MÁP+ 10 ezer, 50 ezer, 100 ezer, 500 ezer, valamint 1 és 2 millió forintos címletekben vásárolható. A Magyar Posta tapasztalatai szerint a legtöbben a 100 ezer forintos címletet választják, emellett az 500 ezer és az 1 millió forintos címletek a kedveltebbek, a nyári hónapok óta a 2 millió forintos címlet népszerűsége is emelkedő tendenciát mutat.
Megjegyezték: a koronavírus-járvány a pénzügyi befektetésekre is hatással volt. A márciusban elrendelt veszélyhelyzet miatt az első hetekben érezhetően csökkent a nyomdai MÁP+ iránti kereslet (korábbi heti átlag 6,1 milliárd forint, míg március második felében a heti átlag 1,8 milliárd forint volt), és a tavaszi időszakban alacsonyabb szinten is maradt. A járvány enyhülésével párhuzamosan ismét nőtt a kereslet, a nyári hónapokban 60 százalékkal magasabb volt a heti átlagos értékesítés az év második negyedévéhez képest.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A lakosság pénzügyi tudatosságát jól mutatja, hogy a nyomdai MÁP+ esetében a kereslet ugyan visszaesett a veszélyhelyzeti időszakban, de a lejárat előtti visszaváltások aránya csekély maradt - írta a Magyar Posta.
A szuperállampapír értékesítési számairól éppen tegnap írtunk, ebből kiderül, hogy a MÁP+ jegyzése meghaladta az 5000 milliárd forintot október végével. Ehhez képest a nyomdai úton előállított MÁP+ iránti kereslet meglehetősen csekély, a magyarok döntő részt online formában veszik a papírt.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








