A készpénzforgalomból 363 darab forinthamisítványt szűrtek ki tavaly a harmadik negyedév végéig.
Balassagyarmat és Szécsény térségében működő héttagú pénzhamisító csoportot fogtak el Nógrád megyében a szécsényi rendőrök és a megyei bűnügyi igazgatóság munkatársai; a gyanúsítottak több százezer forintos tételben állítottak elő megtévesztésre alkalmas hamis 10 ezer forintos címletű bankjegyeket - közölte Kalmár Zsolt, a megyei bűnügyi igazgatóság munkatársa kedden a szécsényi rendőrkapitányságon tartott sajtótájékoztatón.
Mint elmondta: a 22 és 38 év közötti - nagylóci, balassagyarmati és budapesti - gyanúsítottak közül hatan büntetett előéletűek és munkanélküliek. Két embert előzetes letartóztatásba, egyet házi őrizetbe helyeztek, négyen szabadlábon védekeznek.
Laczkó Andrásné, a szécsényi bűnügyi osztály vezetője elmondta: az egyforma sorszámú, digitális nyomtatóval készült, hologram fóliával is ellátott hamis 10 ezresekkel Szécsény és Balassagyarmat térségében fizettek különböző kereskedelmi egységekben november 4-16. között.
A gyanúsítottak - hat férfi és egy nő - beazonosítása után, a házkutatások során két autót, két asztali számítógépet, öt laptopot, mobiltelefonokat, nyomtatókat, iratokat, telefonkártyákat foglaltak le. A rajtaütéskor pénzhamisítás gyanújával négy embert állítottak elő. A csoport tagjai közül ketten külföldre szöktek, de visszajöttek egyik szabadlábon védekező társukért, végül december 2-án mindhármukat Ausztriában fogták el.
Az ügy egyik vádlottja az informatikai hátteret és a számítógépes programot biztosította a hamis bankjegyek előállításához. Hat társát más vagyon elleni bűncselekményekkel, lopással, betöréses lopással, csalással, valamint gázlopással is gyanúsítják. Az egyik házkutatás során a Tigáz szakembereit is kihívták a rendőrök, mert az elkövető gázlopása a közveszélyokozás gyanúját is felvetette.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az MTI kérdésére, miszerint forgalomban vannak-e jelenleg is a társaság által gyártott hamis bankjegyek, Kalmár Zsolt azt mondta: a nyomozás jelenlegi szakaszában erre nem szeretnének válaszolni.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








