A készpénzforgalomból 363 darab forinthamisítványt szűrtek ki tavaly a harmadik negyedév végéig.
Balassagyarmat és Szécsény térségében működő héttagú pénzhamisító csoportot fogtak el Nógrád megyében a szécsényi rendőrök és a megyei bűnügyi igazgatóság munkatársai; a gyanúsítottak több százezer forintos tételben állítottak elő megtévesztésre alkalmas hamis 10 ezer forintos címletű bankjegyeket - közölte Kalmár Zsolt, a megyei bűnügyi igazgatóság munkatársa kedden a szécsényi rendőrkapitányságon tartott sajtótájékoztatón.
Mint elmondta: a 22 és 38 év közötti - nagylóci, balassagyarmati és budapesti - gyanúsítottak közül hatan büntetett előéletűek és munkanélküliek. Két embert előzetes letartóztatásba, egyet házi őrizetbe helyeztek, négyen szabadlábon védekeznek.
Laczkó Andrásné, a szécsényi bűnügyi osztály vezetője elmondta: az egyforma sorszámú, digitális nyomtatóval készült, hologram fóliával is ellátott hamis 10 ezresekkel Szécsény és Balassagyarmat térségében fizettek különböző kereskedelmi egységekben november 4-16. között.
A gyanúsítottak - hat férfi és egy nő - beazonosítása után, a házkutatások során két autót, két asztali számítógépet, öt laptopot, mobiltelefonokat, nyomtatókat, iratokat, telefonkártyákat foglaltak le. A rajtaütéskor pénzhamisítás gyanújával négy embert állítottak elő. A csoport tagjai közül ketten külföldre szöktek, de visszajöttek egyik szabadlábon védekező társukért, végül december 2-án mindhármukat Ausztriában fogták el.
Az ügy egyik vádlottja az informatikai hátteret és a számítógépes programot biztosította a hamis bankjegyek előállításához. Hat társát más vagyon elleni bűncselekményekkel, lopással, betöréses lopással, csalással, valamint gázlopással is gyanúsítják. Az egyik házkutatás során a Tigáz szakembereit is kihívták a rendőrök, mert az elkövető gázlopása a közveszélyokozás gyanúját is felvetette.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az MTI kérdésére, miszerint forgalomban vannak-e jelenleg is a társaság által gyártott hamis bankjegyek, Kalmár Zsolt azt mondta: a nyomozás jelenlegi szakaszában erre nem szeretnének válaszolni.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







