Óriási nyereségre tehettek szert azok, akik júliusban a forintárfolyam csúcsánál fektettek devizába a pénzüket, hiszen az euró azóta 33, a dollár pedig 65 százalékot erősödött a hazai fizetőeszközhöz képest.
November óta az euró 17, a dollár 17,2 százalékkal lett drágább a forinthoz képest, ami figyelembe véve a három hónapos időtávot egyáltalán nem rossz arány. Ráadásul a bankok forráséhsége miatt az utóbbi hónapokban a kamaton sem kerestek rosszul az ügyfelek. Hiába csökkentette sorozatosan mind az amerikai Fed, mint az Európai Központi Bank az irányadó rátáját, a bankok csak lassan követték a folyamatot. Így a negyedszázalékos amerikai alapkamat ellenére még mindig találhatunk 3 százalék feletti ajánlatot a lakossági piacon, míg az euróbetétekre 4 százalék körüli kamatot is kifizetnek a pénzintézetek, noha az eurózóna alapkamata mindössze 1,5 százalék.
Az MNB nyilvántartása szerint január végén közel 1 200 milliárd forintnak megfelelő - jórészt éven belüli futamidővel rendelkező - devizabetéttel rendelkeztek a hazai háztartások, ami 24 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi szinthez képest. Ez azonban nem jelent kiugró megtakarítási kedvet, hiszen a növekmény legjelentősebb része a forint gyengüléséből származik.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


