Ahogy a forint betéti kamatai elszálltak az elmúlt év végén a pénzintézeteknél, most az eurónkra is egyre gálánsabb ajánlatok érkeznek. Annak ellenére, hogy az Európai Központi Bank által meghatározott alapkamat 2,5 százalék, a hazai bankok akár 5-6 százalékos kamatot is fizetnek a lekötött eurónkra - írja a Világgazdaság.
A legmenőbbek a forinthoz hasonlóan az euró piacán is a három hónapos futamidejű betétek, vagyis ezeken lehet a legmagasabb éves kamatot realizálni jelenleg. Szakértők kifejtették: nem annyira az alapkamat, mint a bankközi hitelkamatok mértéke a döntő. Az Euribor, vagyis európai irányadó bankközi kamatláb mértéke jelenleg 2,89 százalék, ám ilyen kamatért csak az elsőrendű adósok kapnak kölcsön. A Magyarországnak nyújtott IMF-hitel és a pénzügyi felfordulás híre alaposan visszahúzta a magyar bankok renoméját.Bár jelenleg a devizaforrás szerzése az elsődleges feladata a bankoknak - akár némi veszteség vállalása árán is -, hosszú távon mindenképpen a devizabetéti kamatok konszolidációjára lehet számítani.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








