Az idén januárban mintha a magánszemélyek és a vállalkozások is kiábrándultak volna a devizabetétekből. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint ugyanis a magánszemélyek 47,2 milliárd forintot, míg a vállalatok 87,1 milliárdot vontak ki innen.
Az állomány a forint gyengélkedése miatt a felszámolási tranzakciók mellett is nőtt, 140 milliárd forint körüli mértékben. Az ingadozások következtében egyik hónapról a másikra alapvetően változik meg a megtakarítók viszonya a devizához. Tény, hogy az utóbbi időben a betétek zárolásával kapcsolatban terjesztett híresztelés ismét a deviza felé terelheti a befektetőket, sőt azokat is, akik csak likvid pénzüket szeretnék biztonságban tudni. A normalitás talaján maradva: a betétek kedveltsége nagyban függ attól is, mit ajánlanak akciósan a bankok. Mostanában pedig határozottan szaporodnak a vonzó devizabetéti ajánlatok is.

Az OTP Bank tavaly novembertől idén január végéig tartó bizalom megtakarítási programjának keretében több mint 382 millió euró folyt be az akciós devizabetétekbe. A bank elmondta, hogy a forintbetétek mellett eddig is kínált és folyamatosan kínál deviza lekötési lehetőségeket akciós és normál változatban. A forint- és a devizabetétek között viszont az utóbbi időben nem tapasztalták az arányok eltolódását.
Az UniCreditnél Komócsi Sándor ügyvezető igazgatótó elmondta, hogy jelenleg a forintbetéteknek van nagyobb szerepe, de kedvező ajánlataik révén - az euróbetétek dominanciájával - a devizabetét-állomány is növekszik. A K&H-nál is azt hangsúlyozták, hogy szinte minden futamidőre és devizában kínálnak piacvezető megtakarításokat, amelyek révén állományuk szépen gyarapszik (adatokkal ezt a bank nem támasztotta alá).
Mind forintban, mind euróban azonos termékkínálattal (futamidő, akciók feltételrendszere) rendelkezünk - emelték ki a CIB-nél. Az állományok gyarapodásának dinamikája is hasonló: 2009. január elsejétől forintban több mint 4 %-kal, euróban pedig mintegy 5 %-kal bővültek a banknál levő lekötött betétek. A devizabetétek az Allianz teljes lakossági betéti portfóliójának 15 %-át teszik ki. A Raiffeisennél és az MKB-nál továbbra is a forint megtakarítások jelentős túlsúlya a jellemző.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








