A hivatalos lista még várat magára, de a miniszterelnök szerint a Magyar Villamos Művek, a Szerencsejáték, a Magyar Posta és az Állami Autópálya Kezelő részvényeihez juthatunk hozzá az új tulajdonosi program keretében. A kormányfő szerint "ha jól csinálják" a kisbefektetők, akkor 4-5-8 év alatt az egymillió forintnyi részvény 5-10-20 milliót is érhet - írja a Napi Gazdaság.
A Volánok esetében viszont nem gondolkodnak ilyen konstrukción, ami érthető is. Az előzetes adatok szerint tavaly a 24 cégből négy volt üzemi szinten eredményes, a többi veszteséges.
Piacképesebbnek tűnik a Magyar Posta, amely az elmúlt években rendre nyereséget produkált, s amelynek privatizációja korábban is időről időre felmerült. A 13,48 milliárd forintos jegyzett és 70,8 milliárdos saját tőkével rendelkező Posta 2006-ban a 174,5 milliárd forintos bevétel mellett 5,9 milliárdos üzemi és 1,89 milliárd forint mérleg szerinti eredményt ért e. Azonban költségeinek kétharmada bérjellegű kiadás, ami szintén nem igazán jellemző a tőzsdén lévő társaságokra. Szakértők szerint az viszont némileg a Posta mellett szól, hogy - épp arra hivatkozva, még nem készült fel a társaság a nemzetközi piacon való megmérettetésre - a korábbi 2009 helyett 2013-ig monopóliumot élvez bizonyos küldemények piacán.
Az ÁAK privatizációja sem új keletű, 2006 májusában Kóka János, a közlekedési tárca akkori vezetője állt elő a gondolattal, amelynek során a kormány 30 milliárd forintnyi tőkét akart tőzsdei tőkeemeléses privatizációval bevonni. Kóka akkori várakozásai szerint 20-40 százalék közötti tulajdonrész értékesítésével valósulhatott volna meg a terv, szerinte az "áldásadás után" körülbelül 6 hónapra lett volna szükség a cég részleges privatizációjához, amiből eddig nem lett semmi, a forrásokat akkor más csatornán szerezték be. Az ÁAK 2006-ban 6,5 milliárd forint adózás előtti nyereséget produkált, s némileg veszített korábbi pozíciójából azzal, hogy túladott a másik autópálya-üzemeltetőben meglévő 40 százalékos részesedésén, ráadásul ezzel egy tőle immár teljesen független versenytárs jelent meg a piacon. Az ÁAK értékét viszont legfeljebb csak mérsékelte a mostani tranzakció, ha ugyanis sikerül egy hosszú távú - 20-25 éves - sztrádaüzemeltetési szerződést kötnie az állammal és emellett minél többet sikerül kihozni a díjszedés lehetőségéből, akkor - megfigyelők szerint - jelentős értéket képviselhet a társaság a befektetők számára.
Hivatalos lista tehát még nincs, Gyurcsány viszont már azt is elmondta, hogy a tervek szerint egy ember legfeljebb egymillió forintnyi részvényt jegyezhetne, 10-15 százalékos kedvezménnyel. Jegyzéskor a teljes összeg 5 százalékát, nagyjából 40 ezer forintot kellene befizetni.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml