Rengeteg magyar fektette ide a pénzét: most látszik csak igazán, mekkora bukta lehet belőle 2026-ban
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
Új megvilágításba helyezi a prémium kártya ügyfelekről kialakult képet a MasterCard 2006. év végén elvégzett regionális kutatása. A tanulmány szerint a Magyarországon élő arany- és platinakártyás ügyfelek a plasztikkal igénybe vehető szolgáltatásokat túl exkluzívnak és távolinak tartják, inkább mindennapokban is használható, praktikus kedvezményeket szeretnének.
"Nagyon fontosnak tartottuk a kutatás elvégzését, hiszen az utóbbi évek társ-márka-, és affinity kártya kibocsátásai megmutatták, milyen lényeges szerepet játszanak a speciális csoportokra szabott kedvezmények a plasztik sikerében. A kutatás eredményei lehetőséget biztosítanak a kibocsátó bankok számára ahhoz, hogy a magyar fogyasztók igényei szerint fejlesszék tovább az arany- és platinakártya termékeket." - mondta el Gauder Milán, a MasterCard Europe Kiemelt Ügyfélkapcsolati Menedzsere.
Bár Magyarországon sokan használják az elsősorban magas hitelkeretükről ismert MasterCard prémium bankkártyákat, a hazai arany-és platinakártya birtokosok aránya egyelőre nem közelíti meg az uniós átlagot. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a prémium kártyás ügyfelek aránya a teljes MasterCard portfólión belül Magyarországon mindössze 1%, szemben az Európai Unióban jelenleg mért 15%-kal.
A kelet-európai országokban, köztük Magyarországon is elvégzett kutatás arra kereste a választ, hogy hogyan lehetne szélesebb körben kedvelté tenni a prémium plasztikokat. A felmérés során jelenlegi arany-és platinakártya birtokosokat, valamint olyan potenciális prémium ügyfeleket kérdeztek, akik életvitelük és anyagi helyzetük alapján igényelhetnének ilyen terméket.
A kártyatársaság kutatása kimutatta, hogy a magyarországi prémium kártyabirtokosok, valamint a potenciális ügyfelek elsősorban a magasabb hitelkeret miatt használnak és igényelnek prémium plasztikokat. A kártyák egyéb szolgáltatásait ugyanakkor csak részben ismerik, és kevéssé használják.
Míg a magas hitelkeretért és az emelt kondíciókkal kötött utasbiztosításért a válaszadók nagy része jogosnak érezte a magasabb éves kártyadíjat, az ingyenes kártyaletiltást és sürgősségi kártyapótlást azonban már kevesen sorolták azon prémium szolgáltatások körébe, amiért egyértelműen nagyobb térítés jár. Az arany-és platinakártyák reptéri VIP szolgáltatásainak részleteit a kártyások jellemzően nem ismerték, és bevallásuk szerint csak elvétve használják azokat. A kedvezményesen igénybe vehető szállodák többségét pedig - a közúti segélynyújtó szolgáltatáshoz hasonlóan - a válaszadók még a kártya használatával is túl drágának tartották.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Összefoglalva, a prémium kártyabirtokosok viszonylag kevés alkalommal használják a kártyához kapcsolt exkluzív szolgáltatásokat, a potenciális ügyfelek közül pedig sokan úgy érzik, a luxus kedvezmények inkább irrelevánssá, mint vonzóvá teszik számukra a terméket. Bár a fogyasztók a prémium kártyák legtöbb létező funkciójáról úgy vélik, hogy "jó, ha van", jelentős részük szerint a kedvezmények nagy része a plasztikok "nem nekem való" jellegét erősíti.
A megkérdezettek inkább átlagos, a mindennapi élethez jobban köthető szolgáltatásokat látnának szívesen - mutatta ki a tanulmány - például különböző használati cikkekre (ruhák, műszaki áruk) kártyával igénybe vehető árengedményt, vásárlói hűségprogramokat , ingyenes internet használatot, vagy nyaralással, utazással, wellness-szel kapcsolatos kedvezményeket. A kutatás eredménye szerint a hétköznapokhoz köthető szolgáltatások jóval nagyobb mértékben ösztönöznék a kártyaigénylést, mint a prémium termékek jelenlegi kedvezményei.
A MasterCard kutatása arra is rávilágított, hogy a prémium kártyabirtokosok és a potenciális arany- vagy platinakártyások ismerik a különböző plasztikok előnyeit és gyakorlott használóknak nevezhetők. A vizsgált csoport a betéti plasztikokat pénzfelvételre, a bevásárló- vagy hitelkártyákat vásárlásra, a befektetési kártyákat lekötések kezelésére használják. A kedvező átváltási rátákat figyelembe véve a válaszadók többsége külföldön is bátran vásárol euró, vagy dollár alapú kártyával, valamint utazáskor számít a kártyához kapcsolt biztosítási szolgáltatásokra is. Jóllehet az internetes vásárlástól ebben a felhasználói csoportban is észrevehető némi vonakodás. A magyar arany-és platinakártyások nagy része ugyanis még nem ismeri a biztonságos internet-fizetési megoldásokat, sem a virtuális kártyákban rejlő lehetőségeket.
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.


