13 °C Budapest

Hétköznapi kedvezményekre vágynak a magyar aranykártyások - a MasterCard felmérése

Pénzcentrum
2007. január 24. 11:23

Új megvilágításba helyezi a prémium kártya ügyfelekről kialakult képet a MasterCard 2006. év végén elvégzett regionális kutatása. A tanulmány szerint a Magyarországon élő arany- és platinakártyás ügyfelek a plasztikkal igénybe vehető szolgáltatásokat túl exkluzívnak és távolinak tartják, inkább mindennapokban is használható, praktikus kedvezményeket szeretnének.

"Nagyon fontosnak tartottuk a kutatás elvégzését, hiszen az utóbbi évek társ-márka-, és affinity kártya kibocsátásai megmutatták, milyen lényeges szerepet játszanak a speciális csoportokra szabott kedvezmények a plasztik sikerében. A kutatás eredményei lehetőséget biztosítanak a kibocsátó bankok számára ahhoz, hogy a magyar fogyasztók igényei szerint fejlesszék tovább az arany- és platinakártya termékeket." - mondta el Gauder Milán, a MasterCard Europe Kiemelt Ügyfélkapcsolati Menedzsere.

Bár Magyarországon sokan használják az elsősorban magas hitelkeretükről ismert MasterCard prémium bankkártyákat, a hazai arany-és platinakártya birtokosok aránya egyelőre nem közelíti meg az uniós átlagot. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a prémium kártyás ügyfelek aránya a teljes MasterCard portfólión belül Magyarországon mindössze 1%, szemben az Európai Unióban jelenleg mért 15%-kal.

A kelet-európai országokban, köztük Magyarországon is elvégzett kutatás arra kereste a választ, hogy hogyan lehetne szélesebb körben kedvelté tenni a prémium plasztikokat. A felmérés során jelenlegi arany-és platinakártya birtokosokat, valamint olyan potenciális prémium ügyfeleket kérdeztek, akik életvitelük és anyagi helyzetük alapján igényelhetnének ilyen terméket.

A kártyatársaság kutatása kimutatta, hogy a magyarországi prémium kártyabirtokosok, valamint a potenciális ügyfelek elsősorban a magasabb hitelkeret miatt használnak és igényelnek prémium plasztikokat. A kártyák egyéb szolgáltatásait ugyanakkor csak részben ismerik, és kevéssé használják.

Míg a magas hitelkeretért és az emelt kondíciókkal kötött utasbiztosításért a válaszadók nagy része jogosnak érezte a magasabb éves kártyadíjat, az ingyenes kártyaletiltást és sürgősségi kártyapótlást azonban már kevesen sorolták azon prémium szolgáltatások körébe, amiért egyértelműen nagyobb térítés jár. Az arany-és platinakártyák reptéri VIP szolgáltatásainak részleteit a kártyások jellemzően nem ismerték, és bevallásuk szerint csak elvétve használják azokat. A kedvezményesen igénybe vehető szállodák többségét pedig - a közúti segélynyújtó szolgáltatáshoz hasonlóan - a válaszadók még a kártya használatával is túl drágának tartották.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Összefoglalva, a prémium kártyabirtokosok viszonylag kevés alkalommal használják a kártyához kapcsolt exkluzív szolgáltatásokat, a potenciális ügyfelek közül pedig sokan úgy érzik, a luxus kedvezmények inkább irrelevánssá, mint vonzóvá teszik számukra a terméket. Bár a fogyasztók a prémium kártyák legtöbb létező funkciójáról úgy vélik, hogy "jó, ha van", jelentős részük szerint a kedvezmények nagy része a plasztikok "nem nekem való" jellegét erősíti.

A megkérdezettek inkább átlagos, a mindennapi élethez jobban köthető szolgáltatásokat látnának szívesen - mutatta ki a tanulmány - például különböző használati cikkekre (ruhák, műszaki áruk) kártyával igénybe vehető árengedményt, vásárlói hűségprogramokat , ingyenes internet használatot, vagy nyaralással, utazással, wellness-szel kapcsolatos kedvezményeket. A kutatás eredménye szerint a hétköznapokhoz köthető szolgáltatások jóval nagyobb mértékben ösztönöznék a kártyaigénylést, mint a prémium termékek jelenlegi kedvezményei.

A MasterCard kutatása arra is rávilágított, hogy a prémium kártyabirtokosok és a potenciális arany- vagy platinakártyások ismerik a különböző plasztikok előnyeit és gyakorlott használóknak nevezhetők. A vizsgált csoport a betéti plasztikokat pénzfelvételre, a bevásárló- vagy hitelkártyákat vásárlásra, a befektetési kártyákat lekötések kezelésére használják. A kedvező átváltási rátákat figyelembe véve a válaszadók többsége külföldön is bátran vásárol euró, vagy dollár alapú kártyával, valamint utazáskor számít a kártyához kapcsolt biztosítási szolgáltatásokra is. Jóllehet az internetes vásárlástól ebben a felhasználói csoportban is észrevehető némi vonakodás. A magyar arany-és platinakártyások nagy része ugyanis még nem ismeri a biztonságos internet-fizetési megoldásokat, sem a virtuális kártyákban rejlő lehetőségeket.

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. április 19. 14:59
Rogán Antal márciusban 17,6 százalékos áremelést engedélyezett a propagandaminisztérium fő beszállít...
ChikansPlanet  |  2024. április 19. 12:49
A tornádók minden évben hatalmas pusztításokat végeznek szerte a világon, a tudósok pedig aggódva fi...
Holdblog  |  2024. április 19. 12:25
Megint immáron nyolcadik alkalommal mi lettünk Az Év Alapkezelője. Mellette a HOLD Részvény, a Deep...
Kiszámoló  |  2024. április 19. 10:08
Tavaly már mindenki temette Kínát és az új Japánnak hívták. Japán a második világháború után hatalma...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem