Hétköznapi kedvezményekre vágynak a magyar aranykártyások - a MasterCard felmérése

Pénzcentrum
2007. január 24. 11:23

Új megvilágításba helyezi a prémium kártya ügyfelekről kialakult képet a MasterCard 2006. év végén elvégzett regionális kutatása. A tanulmány szerint a Magyarországon élő arany- és platinakártyás ügyfelek a plasztikkal igénybe vehető szolgáltatásokat túl exkluzívnak és távolinak tartják, inkább mindennapokban is használható, praktikus kedvezményeket szeretnének.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

"Nagyon fontosnak tartottuk a kutatás elvégzését, hiszen az utóbbi évek társ-márka-, és affinity kártya kibocsátásai megmutatták, milyen lényeges szerepet játszanak a speciális csoportokra szabott kedvezmények a plasztik sikerében. A kutatás eredményei lehetőséget biztosítanak a kibocsátó bankok számára ahhoz, hogy a magyar fogyasztók igényei szerint fejlesszék tovább az arany- és platinakártya termékeket." - mondta el Gauder Milán, a MasterCard Europe Kiemelt Ügyfélkapcsolati Menedzsere.

Bár Magyarországon sokan használják az elsősorban magas hitelkeretükről ismert MasterCard prémium bankkártyákat, a hazai arany-és platinakártya birtokosok aránya egyelőre nem közelíti meg az uniós átlagot. A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a prémium kártyás ügyfelek aránya a teljes MasterCard portfólión belül Magyarországon mindössze 1%, szemben az Európai Unióban jelenleg mért 15%-kal.

A kelet-európai országokban, köztük Magyarországon is elvégzett kutatás arra kereste a választ, hogy hogyan lehetne szélesebb körben kedvelté tenni a prémium plasztikokat. A felmérés során jelenlegi arany-és platinakártya birtokosokat, valamint olyan potenciális prémium ügyfeleket kérdeztek, akik életvitelük és anyagi helyzetük alapján igényelhetnének ilyen terméket.

A kártyatársaság kutatása kimutatta, hogy a magyarországi prémium kártyabirtokosok, valamint a potenciális ügyfelek elsősorban a magasabb hitelkeret miatt használnak és igényelnek prémium plasztikokat. A kártyák egyéb szolgáltatásait ugyanakkor csak részben ismerik, és kevéssé használják.

Míg a magas hitelkeretért és az emelt kondíciókkal kötött utasbiztosításért a válaszadók nagy része jogosnak érezte a magasabb éves kártyadíjat, az ingyenes kártyaletiltást és sürgősségi kártyapótlást azonban már kevesen sorolták azon prémium szolgáltatások körébe, amiért egyértelműen nagyobb térítés jár. Az arany-és platinakártyák reptéri VIP szolgáltatásainak részleteit a kártyások jellemzően nem ismerték, és bevallásuk szerint csak elvétve használják azokat. A kedvezményesen igénybe vehető szállodák többségét pedig - a közúti segélynyújtó szolgáltatáshoz hasonlóan - a válaszadók még a kártya használatával is túl drágának tartották.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,9 százalékos THM-el, és havi 82 061 forintos törlesztővel fel lehet venni a Gránit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az MKB Banknál 3,21% a THM; a Raiffeisen Banknál 3,44%; a CIB Banknál és a Gránit Banknál 3,45%; míg az Unicredit Banknál 3,58%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Összefoglalva, a prémium kártyabirtokosok viszonylag kevés alkalommal használják a kártyához kapcsolt exkluzív szolgáltatásokat, a potenciális ügyfelek közül pedig sokan úgy érzik, a luxus kedvezmények inkább irrelevánssá, mint vonzóvá teszik számukra a terméket. Bár a fogyasztók a prémium kártyák legtöbb létező funkciójáról úgy vélik, hogy "jó, ha van", jelentős részük szerint a kedvezmények nagy része a plasztikok "nem nekem való" jellegét erősíti.

A megkérdezettek inkább átlagos, a mindennapi élethez jobban köthető szolgáltatásokat látnának szívesen - mutatta ki a tanulmány - például különböző használati cikkekre (ruhák, műszaki áruk) kártyával igénybe vehető árengedményt, vásárlói hűségprogramokat , ingyenes internet használatot, vagy nyaralással, utazással, wellness-szel kapcsolatos kedvezményeket. A kutatás eredménye szerint a hétköznapokhoz köthető szolgáltatások jóval nagyobb mértékben ösztönöznék a kártyaigénylést, mint a prémium termékek jelenlegi kedvezményei.

A MasterCard kutatása arra is rávilágított, hogy a prémium kártyabirtokosok és a potenciális arany- vagy platinakártyások ismerik a különböző plasztikok előnyeit és gyakorlott használóknak nevezhetők. A vizsgált csoport a betéti plasztikokat pénzfelvételre, a bevásárló- vagy hitelkártyákat vásárlásra, a befektetési kártyákat lekötések kezelésére használják. A kedvező átváltási rátákat figyelembe véve a válaszadók többsége külföldön is bátran vásárol euró, vagy dollár alapú kártyával, valamint utazáskor számít a kártyához kapcsolt biztosítási szolgáltatásokra is. Jóllehet az internetes vásárlástól ebben a felhasználói csoportban is észrevehető némi vonakodás. A magyar arany-és platinakártyások nagy része ugyanis még nem ismeri a biztonságos internet-fizetési megoldásokat, sem a virtuális kártyákban rejlő lehetőségeket.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. október 25. hétfő
Blanka, Bianka
43. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?