Lassan megszólal a bankkártya! - Merre tart a piac?

Pénzcentrum
2006. december 7. 12:00

Csak a társmárkás... Az elmúlt hetek során meglehetősen gyakran számoltunk be új bankkártyák piacra dobásáról, melyek között voltak a már megszokott társmárkás hitelkártya konstrukciók, egyedi fényképpel díszíthető plasztikok és egy meglehetősen egyedi kártya a Raiffeisentől. A kavalkádban történő eligazodást segítendő igyekszünk egy kis körképet készíteni arról, merre is tart a hazai kártyapiac, egyáltalán mit érdemes tudni az egyes kártyafajtákról és mire számíthatunk a közeljövőben.

A legtöbb bank igazán dinamikus növekedést elsősorban a hitelkártya szegmensben vár, ezek közül is van aki kifejezetten a vállalati hitelkártyák számának felfutását prognosztizálja. A szakértők azonban szinte egyöntetűen azt vallják, hogy mára a magyar kártyapiac is elért a fejlettségnek azon stádiumába, amikor már nem esünk hanyatt attól, hogy egy kártya hitel és nem betéti, így a plasztiknak valamilyen pótlólagos előnyt is kell nyújtania, hogy kitűnjön a tömegből. Ezen egyediség egyik forrása lehet a társmárkázás, illetve az ebből eredő kedvezmények, de ne szaladjunk ennyire előre!

Az idei év közepén a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint összesen 7.7 millió darab bankkártya volt forgalomban, mely az előző év azonos időszakához képest 10%-os növekedésnek felel meg. A termékek 82%-a betéti kártya, ezek részaránya azonban egyetlen év alatt 5%-kal csökkent, mely egyúttal a hitelkártyák előretörését is jelenti. Mint láthatjuk, a statisztikák teljes mértékben alátámasztják a bankok várakozásait és igen jól magyarázzák a tapasztalható termékpolitikát is. Ha ehhez még hozzávesszük, hogy az MNB jelentése szerint egyre több intézmény kapcsolódik be a co-branded (társmárkás) termékek kibocsátásába, melyek száma félévkor már meghaladta az 1 millió darabot, részarányuk pedig elérte a 13.5%-ot, azt hihetnénk, máris összeállt a kép...

Az érdekesség kedvéért ezen a ponton meg kell említeni, hogy a fejlettebb országokban is divat emocionális oldalról megfogni a fogyasztókat, így a társmárkázással járó előnyök helyett sokak számára kecsegtető lehet az egyedi fényképpel történő díszítés (pl.: a K&H Énkártyája és a Raiffeisen Okoskártyája), de Nyugat-Európában a MasterCardnak léteznek illatos, különleges tapintású és foszforeszkálós plasztikjai is, a lehetőségek tehát ebben az irányban is korlátlannak tűnnek.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum megújult lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,9 százalékos THM-el, és havi 82 061 forintos törlesztővel fel lehet venni a Gránit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az MKB Banknál 3,21% a THM; a Raiffeisen Banknál 3,44%; a CIB Banknál és a Gránit Banknál 3,45%; míg az Unicredit Banknál 3,58%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

A biztonság kedvéért...

Európa vezető kártyatársaságának elöljárói több fórumon hangoztatták már, hogy napjainkban igazi sikert csak a társmárkás konstrukcióktól remélhetnek a bankok, ebben a szegmensben is megkülönböztethetünk azonban különböző irányvonalakat. Akadnak klasszikus pontgyűjtéshez kötött kártyák, amilyen az MKB-Lufthansa nemrég bemutatott közös plasztikja, emellett viszont van olyan bank, mely - szintén külföldi mintára - egy-egy célcsoportot igyekszik úgy megfogni, hogy a számukra releváns cégek közül többel is partneri megállapodást köt egy kártyához kapcsolódóan. (Ez utóbbi kategóriába tartozik a Budapest Bank női hitelkártyája, csakúgy mint a Bajnokok Ligájás plasztik.)

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 19. vasárnap
Vilhelmina
37. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. szeptember 18. 19:20