Napjainkban egyre inkább elterjedőben vannak azon szolgáltatások, amelyek révén az ügyfélnek (s nem utolsósorban a bankoknak is) kisebb költségű, és egyszerűbb számlakezelésre nyílik lehetősége. Ilyen szolgáltatás a mobilbank is, megnéztük, hogy 9 bank - Budapest Bank, CIB Bank, Erste Bank, HVB Bank, IEB, K&H Bank, MKB Bank, OTP Bank, Raiffeisen Bank - milyen mobilbank szolgáltatásokat ajánl, milyen díjakért cserébe.
Mobilbank vs. Wapbank
A köztudatban előfordulhat némi fogalomzavar a mobilbankkal kapcsolatban, így nem árt, ha első lépésben tisztázzuk, hogy mi is az a mobilbanking.
A mobilbankolásnak általában két alapvető formája fordulhat elő, egyrészről a folyószámla, illetve bankkártya tranzakcióiról érkező sms-tájékoztatókat értik ez alatt a bankok, másrészről pedig egy magasabb szintű szolgáltatást, ahol sms-ben lehet tranzakciókat, illetve egyéb beállításokat - pl. limit - alkalmazni. Előfordulhat még az úgynevezett Telebank is, amelynek előnye, hogy szintén nem kell sorban állni a bankfiókokban, egy megadott telefonvonalon a megfelelő azonosítás után élőszóval, vagy automatán keresztül adhatunk megbízást.
A wapbank pedig ezektől teljesen különböző kategória. A wapbankot, mint azt neve is mutatja mobiltelefonunkról wapon keresztül érhetjük el, a megfelelő azonosítás után pedig a mobiltelefonunkon keresztül intézhetjük banki ügyleteinket.
Mobilbank, mint biztonsági szolgáltatás
Mint kártya-, illetve számlafigyelési rendszer, választott számlavezető bankunk felajánlhatja, hogy díjmentesen, vagy némi díjazásért cserébe sms-üzeneteket küld a számlán végzett tranzakciókról. Bankonként eltérő, de előfordul, hogy lehetőség nyílik úgynevezett interaktív sms-ek küldésére is, amelyben bizonyos kódok és utasítások megadásával beállítások módosítására nyílik lehetőség. Ahol többféle szolgáltatást is nyújtanak, elmondható, hogy ha a havidíj ingyenes, akkor sms-enként kell fizetni, illetve előfordul, hogy havidíjat kell fizetni, cserébe nem számítanak fel díjat az sms-ért cserébe. Ez utóbbi azoknak éri meg, akik nagy számú tranzakciókat végeznek.

JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Mobilbank és telebank: mint kényelmi szolgáltatás
A lakossági forint folyószámlák tranzakciós díjai közül kimazsoláztuk, hogy mennyibe kerül egy smsben feladott egyszeri átutalás megbízás - bankon kívülre és belülre. Nagy eltérés tapasztalható attól függően, hogy milyen jellegű a lakossági folyószámla - nagy számú tranzakciókat bonyolítók általában magasabb kedvezményben részesülhetnek.

Wapbank
Wapbank szolgáltatást jelenleg Magyarországon két bank kínál: a CIB és az OTP, kedvezményes tranzakciós díjakkal.

-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








