11 °C Budapest

A csalók paradicsoma vagyunk! - Mindenért az ügyfél fizet?

Pénzcentrum
2006. október 2. 10:30

A naponta felvehető pénzösszeg korlátozása, illetve a folyamatos megfigyelések nem nyújtanak kellő biztonságot a kártyatulajdonosoknak, a chipkártyás megoldás jóval megnyugtatóbb lenne, ezt azonban egyelőre csak két bank alkalmazza hazánkban.

Az MNB elemzése szerint az elmúlt három év során folyamatosan nőtt a kártyatulajdonosokra terhelt veszteség aránya: 44%-ot viseltek a kártyabirtokosok, 385-ot a kibocsátók és 17%-ot az elfogadó bankok.

A kártyatulajdonosokat 2002 decembere óta kormányrendelet védi - emlékeztet a Magyar Nemzet - a jogszabály értelmében a bank csak akkor terhelheti rá a keletkezett kárt az ügyfélre, ha bizonyítható, hogy a kár az ügyfél szándékosan vagy súlyos gondatlansággal okozott szerződésszegése miatt következett be.

Amennyiben ez nem bizonyítható, a bejelentést megelőzően keletkezett károknál a kártyatulajdonos 45 ezer Ft-ig terhelhető.

A több mint 7 millió hazai forgalomban lévő bankkártyának mindössze 18%-a chipkártya, csak az OTP és a K&H kezdte el az átállást a modernebb technológiára, a többi pénzintézetnél ez egyelőre csak tervbe van véve.

Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?