Országos átlag felettiek a munkáltatók várakozásai a Nyugat-Dunántúlon (21%), Észak-Magyarországon (18%), illetve Budapesten (15%).
A fiatalok közel 40 százaléka szeretne influencer lenni, közel 90 százalékuk pedig rendszeresen követi őket különféle közösségi felületeken. Egészen elképesztő, de sokan napi 1-1,5 órát töltenek kedvenc influencerük követésével. Beszédes adat, hogy a fiatalok kb. 15 százaléka már volt szerelmes influencerbe - vagy most is az.
A Follow Me Influencer Marketing Agency és az ArvaliCom első alkalommal készítette el nem reprezentatív, online kutatását 727, meghatározó mértékben Y és Z generációs válaszadó körében. Ebből kiderül, hogy kik a legnépszerűbb közösségi média sztárok, a legemlékezetesebb márkák, miért kedveljük a véleményvezéreket, magyar vagy külföldit követünk inkább, és hogy hányan voltak már szerelmesek influencerbe. Íme a Nagy Influencer Trend Kutatás!
A kutatásból kiderül, hogy az influencerek hitelessége ma már vetekszik a családéval, és fej fej mellett van a tanárokhoz képest is. Az influencer világ által leginkább érintett 14-18 éves válaszadók döntően az Instagram-on (87 százalék) és a YouTube-on (88 százalék) követik figyelemmel kedvenc influencereiket. A TikTok azonban gyorsan nő, a legfiatalabb korosztály válaszadónak 33 százaléka van itt is jelen. A megkérdezett tizenévesek 12 százaléka figyeli a SnapChat-en a kedvelt véleményvezérét, míg a blogokon és a Twitch-en csak 7 százalék. A Facebook is csökkenő arányban van jelen (19 százalék) a tinédzserek életében, már a TikTok is jócskán megelőzi.
A felmérés szerint a megkérdezettek többnyire 3-10 hazai és külföldi influencert követnek, 47százalékuk rendszeresen. Sokan akár napi 1-1,5 órát, átlagban mintegy 30-45 percet töltenek kedvenc influencerük követésével, és legtöbbjük szerint ez a jövőben sem fog változni, függetlenül attól, hogy melyik közösségi portálon követik az adott személyt.
Az influencer reklámok nem elég kreatívak
A kutatást kitöltők körülbelül 90 százaléka egyből észreveszi, ha reklámot lát az általa használt online felületeken, és hasonló arányban el is fogadják, ha influencerek terméket vagy szolgáltatást népszerűsítenek.A megkérdezettek 61 százzaléka viszont egyáltalán nem, vagy csak homályosan emlékszik olyan termékre vagy szolgáltatásra, amelyet az elmúlt 30 napban egy általa követett influencer reklámozott. Azok számára, akik tudtak konkrét példát is mondani, a leginkább emlékezetes márkák a FOREO és a PEPSI voltak.
Mi alapján követünk egy influencert?
Vajon mi alapján döntik el a fiatalok, hogy követnek-e egy influencert? A megkérdezettek szerint kiemelten fontos, hogy szórakoztató legyen, 74 százalék szerint ez nagyon fontos vagy a legfontosabb szempont, míg az informatív tartalmakat 62 százalék értékeli. Sokaknak példaképet jelentenek az influencerek, és az is fontos, hogy azonosulni tudjanak kedvencükkel (50-50%-ban). Egyeseknek meglepő lehet, de a vonzó külső 60százalék szerint "nem olyan fontos", vagy "ugyanolyan fontos, mint a többi" szempont. Unalomból nem követnek szinte senkit, azaz úgy tűnik, a fiataloknak manapság sikerül elfoglalniuk magukat.
A válaszadók közel 60 százaléka közepesen ismert (20.000-50.000 követő), kis rajongótáborral rendelkező (5.000-20.000 követő) vagy alig ismert (0-5.000 követő) influencereket is szívesen követ, azaz az ismert celebritások korántsem egyeduralkodóak.
Nem mindig a legnagyobb rajongótárborral rendelkezők a legemlékezetesebbek
A spontán említett influencerek toplistája érdekes eredményeket hozott, és gyakran nem feltétlenül egyezik meg a legnagyobb követőbázissal bíró véleményvezérek listájával. Például a legtöbben, Viszkok Fruzsit említették, aki a feliratkozók száma szerint a 26. helyen szerepel a magyar youtuberek ranglistáján, Instagram követőinek száma szerint pedig a 17. helyen áll. A második legtöbbet említett magyar influencer Szabó Hédi, ismertebb nevén Hédinke, pedig csupán a 137. helyen szerepel a YouTube követők száma szerinti listán, míg Instagram rajongótábora a 100. legnagyobb. Bár YouTube feliratkozók mennyisége alapján egyértelműen tarol a több mint 1 millió követőjével Dancsó Péter, ő "csak" a harmadik legtöbbször említett influencer lett.
Még bírják a követők a túl sok reklámot, de ha unalmas a tartalom, nincs bocsánat
A kérdőívet kitöltők több, mint a fele (52 százalék) szerint már túl sok a reklám az influencer-térben, viszont egyelőre még nem követik ki a “bűnös" hírességeket. A válaszadók mindössze 15 százalékát bosszantja annyira a szponzorációs tartalmak növekedése, hogy vele együtt nő a leiratkozási hajlandósága is, viszont több mint 20 százalékuk egyáltalán nem érzékeli a reklámokat, vagy nem zavarja őket.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A megkérdezettek 70 százaléka azért iratkozik le egy általa kedvelt influencerről az esetek többségében, mert az elkezd unalmas tartalmakat gyártani. A válaszadók 24 százaléka olyannyira erősen kötődik kedvenc influencereihez, hogy esetenként egy termék megvásárlása vagy szolgáltatás igénybevétele előtt is megnézi, hogy a kedvenc influencere kedveli-e az adott márkát, viszont 63 százaléknak még nem jutott eszébe ez a megoldás.
Profi vagy home videó?
A válaszadók legtöbbje, közel 70 százaléka fontosnak tartja a színvonalas, minőségi tartalomgyártást, de sokan elfogadják, ha a videó minősége változó, ha érdekes a tartalom, sőt, a home videó minőséget sem vetik meg. Karvalics Attila, az ArvaliCom ügyvezetője szerint a kutatás látványos üzenet a piacnak, mert a tucatkampányok kora lejárt. A verseny nőni fog az influencerek és a márkák között is, a reklámarccá váló influencerekről le fognak iratkozni, mert már sokaknak kezd elege lenni abból, hogy egykoron kedvelt véleményvezérük minden második tartalma szponzorált. Ha valaki valóban emlékezetes kampányokat akar készíteni, akkor szerinte csak minőségi tartalommal, valódi kreativitással és profi kivitelezéssel lehet előrejutni.Király Zsolt, a Follow Me Agency márkafejlesztési vezetője szerint az influencer márkák szerepe felértékelődik. Már az sem lesz elég, ha jó tartalmakat gyárt az influencer, erős márkává kell válnia annak, aki be akar törni a reklámpiacra.
Fizetni influencereknek?
Vajon hányan fizetnének azért, hogy kedvenc influencerük folytassa eddigi tevékenységeit a közösségi médiában? A válaszadók egyharmada megtenné, sőt, nem kevesen már most is fizetnek kedvenc influencerüknek, de sokan erre nem is gondoltak. A kitöltők 36,5 százaléka vásárolna meg kedvenc influencere nevével és/vagy arcképével ellátott ajándéktárgyat magának vagy másnak.
A magyar influencerek tarolnak
Nagyrészt a hazai influencerek követése az elterjedt, a válaszadók több mint fele (56 százalék) csak és kizárólag vagy főleg magyarokért rajong, és csupán 17 százalék az, aki inkább a külföldieket követi, a maradék pedig egyenlő arányban követi az itthoni és a távolabbi influencereket.
A megkérdezettek 40 százaléka szeretne influencer lenni, és a kérdőív megválaszolói szerint az úgynevezett "influencer-láz" még egy jó darabig tényező lesz a közösségi médiában. Több mint 72 százalék azt a választ adta, hogy nagyon sokáig, de minimum 5-10 évig még biztosan jelen lesznek életünkben az influencerek.
Egy kis bulvár
Vajon a megkérdezettek voltak-e már szerelmesek influencerbe? A legtöbben (közel 69 százalék) úgy vélik, hogy nem, és nem is lesznek, 16,5 százalékuk nem volt, de véleménye szerint még lehet szerelmes kedvenc influencerébe, 14,5 százalékuk pedig volt már, vagy jelenleg is az. Azaz az influencerek közel ötöde valóban lovebrand.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Újjáépítik a világ egyik legismertebb műemlékét: 200 éves fákat használnak hozzá
Újjáépítik a világ egyik legismertebb műemlékét: 200 éves fákat használnak hozzá
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.