A magyar bankszektor a törvényi előírásoknak megfelelően 2013. január elsejével megkezdte a tranzakciós illeték befizetését- közölte a Magyar Bankszövetség szerdán az MTI érdeklődésére.
A pénzügyi tranzakciós illetékről szóló törvény az idei év első napján lépett hatályba. A jogszabály szerint a tranzakciós illeték általános mértéke 2 ezrelék, a készpénzfelvételé pedig 3 ezrelék az év elejétől. A közös - például házastársi - tulajdonú számlák közti pénzmozgás után nem kell illetéket fizetni.
A bankszövetség az MTI megkeresésére hangsúlyozta, hogy a kategóriák különböző terhelése elősegíti, hogy a fizetésforgalom a nemzetgazdasági szinten hatékonyabb elektronikus csatornák felé terelődjön.
A tranzakciós továbbhárításáról minden bank egyedileg döntött - fűzte hozzá a szövetség.
A piac szabályai érvényesülnek, a törvényszerűségek eltérő megoldásokat eredményeztek - hangsúlyozta Sütő Ágnes, a Magyar Bankszövetség kommunikációs vezetője. Ilyen általános mértékű, magas kulccsal bevezetett tranzakciós adó máshol nem jellemző, így reális kockázata van annak, hogy egyes, nagy pénzforgalmú ügyfelek tranzakcióikat külföldre viszik - fűzte hozzá.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








