Júliustól életbe lépnek az adótörvény-módosítások: érdemes előre vásárolni, korábbra hozni részletfizetéseket, viszont megéri majd várni bizonyos bevételek realizálásával.
Júliustól 25 százalékra emelkedik az áfa kulcsa, ami az átmeneti szabályok szerint június-júliusban ad némi mozgásteret a vállalkozásoknak. Fő szabályként a megemelt kulcs a június 30-át követő teljesítéskor jelenik meg először. Ez azt jelenti, hogy érdemes lesz adott esetben előrébb hozni a számla kiállításakor a teljesítés időpontját, hogy azt még az alacsonyabb kulccsal lehessen elszámolni.
Ez azért állhat a felek érdekében, mert így a megfinanszírozott áfa miatt keletkező likviditási hiány kisebb lesz. Hasonló elv szerint érdemes eljárni akkor is, amikor a felek részletfizetésben állapodnak meg egymással, és ez átnyúlik júliusra.
Az is elképzelhető, hogy éppen a csúszás éri meg a teljesítés megállapításakor, vagyis halasztódjék júliusra a teljesítés. Ebbe a körbe tartoznak az evások, akiknek az áfa csak egy bevételnövelő tétel: nekik júliustól száz forint nettó kifizetés után 120 helyett 125 forint lesz a bevételük - amiből ugyanúgy 25 százalékot adóznak, mint korábban. Vagyis ők akkor járnak jól, ha június 30-át követő teljesítéssel állítanak ki számlát.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








