Ahogy a munkanélküliség 5 éve nem látott magasságokba szárnyalt augusztusban, és az Egyesült Államok gazdasága várhatóan további 84 ezer munkanélkülit fog kitermelni a következő időszakban, a kis- és középvállalkozások viszonylag stabilan meg tudtak maradni, sőt, bár kis mértékben, de folyamatosan emelkedik az új alkalmazottak felvétele. Ez a folyamat itthon is megfigyelhető. De vajon mi az oka?
Azok a cégek, ahol kevesebb mint 50 alkalmazott dolgozik 20 ezerrel bővítették összességében a létszámukat augusztusban. Ez szöges ellentétben áll a nagyvállalatok politikájával és cselekedeteivel, a nagyobb cégek ugyanezen időszak alatt 53 ezer embertől váltak meg az Egyesült Államokban.
Az emberek azonban még mindig félnek a kaotikus helyzettől. Egy kedden kiadott felmérés szerint a megkérdezett 812 kisvállalkozás 11 százaléka emelte mindössze az alkalmazottai számát átlagosan 5,7 dolgozóval, 15 százalék viszont csökkentette átlagosan 3,7 dolgozóval. A felmérést végzők szerint ez nem meglepő, tekintve a jelenlegi gazdasági helyzetet. A kiadások jelentősen visszaestek, a vállalatok profitszintjével egyetemben. Így érthető a vélemény, hogy csak akkor fog visszatérni az alkalmazottak számának bővülési üteme a normális kerékvágásba, ha a vásárlás is visszaáll a korábbi szintre.
De miközben a nagyvállalatok megtehetik azt, hogy befagyasszák a munkaerő-felvételt kivárva a gazdasági válság végét, a kis cégek egyszerűen nem tehetik meg azt, hogy egy időre takarékra állnak, sokaknak ugyanis ez jelenti a megélhetést. Az ilyen vállalkozásoknál azonban a dolgozók is biztosabbak lehetnek abban, hogy megmarad az állásuk a nagy cégek 12 százaléka ugyanis bevallotta, hogy tervez leépítéseket, a kis cégeknél ez az arány azonban csak 7 százalék volt.
Létszámleépítésben a nagyvállalatok: öt év alatt 3,4 százalékkal kevesebb alkalmazott!
Sokan már abban bíznak, hogy túl vannak a nehezén, ezt támasztják alá a magasabb bevételi és eladási várakozások is. Ahogy a gazdasági környezet újra kezd magára találni, úgy várható a munkapiac helyreállása is, ami remélhetőleg már nem tart olyan sokáig...
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea
- Bondár a nyolcaddöntőig jutott Mexikóban
- Ha valamire, hát az eladásokra nem panaszkodhat a Volkswagen
- Rendszerüzenet érkezett Orbán Viktortól
- Robbanás és tűz okozta egy ember halálát Lágymányoson
- „Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről