Ahogy a munkanélküliség 5 éve nem látott magasságokba szárnyalt augusztusban, és az Egyesült Államok gazdasága várhatóan további 84 ezer munkanélkülit fog kitermelni a következő időszakban, a kis- és középvállalkozások viszonylag stabilan meg tudtak maradni, sőt, bár kis mértékben, de folyamatosan emelkedik az új alkalmazottak felvétele. Ez a folyamat itthon is megfigyelhető. De vajon mi az oka?
Azok a cégek, ahol kevesebb mint 50 alkalmazott dolgozik 20 ezerrel bővítették összességében a létszámukat augusztusban. Ez szöges ellentétben áll a nagyvállalatok politikájával és cselekedeteivel, a nagyobb cégek ugyanezen időszak alatt 53 ezer embertől váltak meg az Egyesült Államokban.
Az emberek azonban még mindig félnek a kaotikus helyzettől. Egy kedden kiadott felmérés szerint a megkérdezett 812 kisvállalkozás 11 százaléka emelte mindössze az alkalmazottai számát átlagosan 5,7 dolgozóval, 15 százalék viszont csökkentette átlagosan 3,7 dolgozóval. A felmérést végzők szerint ez nem meglepő, tekintve a jelenlegi gazdasági helyzetet. A kiadások jelentősen visszaestek, a vállalatok profitszintjével egyetemben. Így érthető a vélemény, hogy csak akkor fog visszatérni az alkalmazottak számának bővülési üteme a normális kerékvágásba, ha a vásárlás is visszaáll a korábbi szintre.
De miközben a nagyvállalatok megtehetik azt, hogy befagyasszák a munkaerő-felvételt kivárva a gazdasági válság végét, a kis cégek egyszerűen nem tehetik meg azt, hogy egy időre takarékra állnak, sokaknak ugyanis ez jelenti a megélhetést. Az ilyen vállalkozásoknál azonban a dolgozók is biztosabbak lehetnek abban, hogy megmarad az állásuk a nagy cégek 12 százaléka ugyanis bevallotta, hogy tervez leépítéseket, a kis cégeknél ez az arány azonban csak 7 százalék volt.
Létszámleépítésben a nagyvállalatok: öt év alatt 3,4 százalékkal kevesebb alkalmazott!
Sokan már abban bíznak, hogy túl vannak a nehezén, ezt támasztják alá a magasabb bevételi és eladási várakozások is. Ahogy a gazdasági környezet újra kezd magára találni, úgy várható a munkapiac helyreállása is, ami remélhetőleg már nem tart olyan sokáig...
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








