50 %-kal több mulasztást és visszaélést mutatnak a Központi Hitelinformációs Rendszer legfrissebb adatai, mint egy évvel ezelőtt. Az akkori 615 ezerről 922 ezerre nőtt szeptember végére a fennálló lakossági tartozások száma, és 590 ezerről csaknem 735 ezer főre emelkedett a legalább 90 napos késéssel fizető hiteladósok tábora hazánkban.
A BISZ Zrt. Központi Hitelinformációs Rendszere - a vállalkozások mellett - azokat a természetes személyeket és ezek mulasztásait, visszaéléseit tartja nyilván, amelyek a pénzügyi intézményekkel kötött hitel- vagy hiteljellegű szerződésben vállalt kötelezettségeiknek a minimálbér összegét meghaladó mértékben folyamatosan több mint 90 napon keresztül nem tettek eleget.

Szeptember végéig a tavaly szeptemberi 590 ezerről és az év végi 618 ezerről 735 ezerre nőtt a lakossági alrendszerben tároltak száma.
Tavaly év végén még "csak" 669 ezer volt a fennálló lakossági mulasztások száma a rendszerben, ám ez idén szeptember végére 922 ezerre nőtt. A mulasztás megszűnik, ha az ügyfél teljes tartozása rendeződik (a hátralék kiegyenlítésével, fedezet, kezes igénybe vételével, vagy akár a szerződés átütemezésével). A lezárt mulasztások az üzleti lekérdezésekben a lezárást követően még további öt évig láthatók.

Ezek száma egy év alatt 322 ezerről 343 ezerre nőtt. A bankok szinte egybehangzó állítása szerint az első félévben a forintgyengülés miatt megugró törlesztőrészletek, a második félévben pedig a megnövekedett munkanélküliség jelenti a legnagyobb rizikófaktort. A fennálló lakossági mulasztások drasztikus emelkedése tehát e kettő együttes hatásának tudható be.
Óriási botrány robbant: úgy vertek át rengeteg Visa és MasterCard kártyatulajt, hogy észre se vették
A kártérítésre azok az ügyfelek jogosultak, akik független, nem banki üzemeltetésű ATM-eknél fizettek díjat készpénzfelvételkor.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








