A pénzintézetekre vonatkozó szabályozás mielőbbi módosítását javasolja a Parlamentnek a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) , ugyanis tapasztalatai azt mutatják, a bankok egyoldalú szerződésmódosítási gyakorlata az elmúlt években sem változott meg, s a probléma már nem kezelhető hatékonyan versenyfelügyeleti eljárásokkal - értesült a Világgazdaság.
A GVH tavaly több mint 70 alkalommal lépett fel a fogyasztók megtévesztése, döntéseik tisztességtelen befolyásolása miatt, ebből 20 érintette a pénzügyi piacot. A bankokkal kapcsolatos ügyek egy része a hitelkártya-tájékoztatással összefüggő, piactisztisztítást megcélzó eljárás volt. Más esetekben pedig a lakáshitelezést vette górcső alá a hivatal. Álláspontja szerint a pénzügyi szolgáltatások piacán különösen fontos a fogyasztók pontos tájékoztatása.
A verseny kedvező hatása úgy érvényesülhet, ha kellő információ birtokában hasonlíthatja össze az ügyfél az egyes termékeket. Ehhez pedig az kell, hogy a bank ne vonhassa el egyoldalúan az előnyöket, melyek alapján az ügyfél döntött. Fő szabályként a szerződés csupán mindkét fél beleegyezésével módosítható, az egyoldalú változtatás csupán kivételes eset lehet.
A hitelintézetek azonban ma már úgy fogalmazzák meg az általános szerződési feltételeket, hogy bármikor módosíthatják a megállapodásokat. Egyre gyakoribb az is, hogy kedvezményes akciókban hirdetnek olyan kondíciókat, melyek hosszú távon eleve fenntarthatatlanok, később pedig az ügyfél hátrányára változtatnak azokon.
A GVH szerint a hitelintézeti törvény módosítása révén megélénkülhet a verseny, javulhat a banki szolgáltatások minősége, s mérséklődhet azok összköltsége is, amely a fogyasztók javát szolgálná.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Korrupt boncmestereket kapcsoltak le a rendőrök
- Kaiser Ferenc: a mérsékelt izraeliek nem Iránt féltik, hanem az amerikai fegyvercsomagot
- Az iráni elnök egyelőre nem köti Izraelhez a hajnali akciót
- Lázár János döntött: szétrobbantották a MÁV központját
- Kiderült, mikor indul az új otthonfelújítási program
- Mégsem a luxusüzlet kirablóit fogták el, újabb fordulat az ügyben